El Seat Arona, malgrat ser poc més que un Seat Eivissa amb més altura lliure fins al terra i més espai interior, és un dels B-SUV que més èxit cullen al mercat nacional. Davant ell; amb més mida, originalitat i presència; es col·loca com un dels seus principals rivals un vell conegut del públic: el Dacia Duster. Ambdós tenen coses bones i, també, coses dolentes. Per això, avui i aquí, els comparem.

Seat Arona
Dacia Duster

Com és el Seat Arona i què ens ofereix?

Aquest estiu, gràcies a la rebaixa de 4.840 euros que recull aquest mes el portal d'ofertes quecochemecompro.com, el Seat Arona es queda, en la seva versió d'accés, en 16.690 euros. A canvi, t'emportes un B-SUV de 4,13 metres de llarg amb un maleter molt generós, ja que s'acosta als 400 litres. En espai anterior, el guanya la partida al Seat Eivissa de manera molt clara, el que li posiciona com una opció més interessant per preu i prestacions.

El Seat Arona se'ns presenta, a més, amb diverses opcions de motorització: propulsors convencionals de gasolina amb 95 CV, 110 CV i 150 CV i propulsors Bifuel de 90 CV. Els consums són modestos i, en cap cas, no passen dels 5 litres cada 100 quilòmetres. L'equipament és correcte i similar al que ofereix un Volkswagen T-Cros o un Skoda Kamiq, cotxes molt similars al Seat Arona.

I el Dacia Duster?

Doncs el Dacia Duster té un problema aquest estiu: el grup Renault ha decidit pujar-li el preu i, així, els alguna cosa més de 15.000 euros que costava la versió d'accés fa poques setmanes, són ara 17.440 euros. A canvi, t'emportes un SUV mitjà de 4,31 metres amb 445 litres de maleter que equipa, en la seva versió d'accés, un motor Bifuel de 100CV. La versió d'accés, això sí, inclou l'acabat essential, que no inclou aire condicionat i fa honor al seu nom: només ofereix l'irrenunciable. Si vols un cotxe més equipat i potent, cal passar a les versions superiors, que s'acosten ja als 20.000 euros. En suma, si no tens massa diners i l'Arona no t'agrada, el Dacia no sembla ser una opció. Per entorn dels 16.000 euros o, fins i tot, per menys, hi ha al mercat cotxes molt més interessants que aquests dos.