Una de les grans decisions que han pres en els últims anys en el grup Volkswagen ha estat la de fer de Cupra una marca pròpia de la mà de Seat. Així, des de fa ja uns anys els Cupra no són les versions esportives dels Seat, sinó que són models amb una personalitat pròpia, especialment en el cas del Formentor i del Born, els dos models que no deriven en el seu cas de models de Seat.

Això sí, l'èxit de Cupra s'ha convertit en un problema, i seriós, per a Seat, entre altres coses perquè el marge de benefici dels models de Cupra és més gran que el de Seat, la qual cosa ha provocat que, tenint en compte les seves bones xifres de vendes, en el grup alemany hagi prioritzat en els últims anys a Cupra per davant de la seva marca 'mare'.

 

El millor exemple d'això és el que acaba de passar amb un model que, en aquest cas sí, arribava de la mà de Seat però que s'ha actualitzat abans de la mà de Cupra: el León.

El nou Cupra León és menys Seat, i més atractiu

Com bé saben els amants de Cupra, la marca ja ha presentat les actualitzacions de meitat de cicle del seu Formentor i el seu León. En el cas del León no deixa de ser curiós que aquesta actualització hagi arribat abans que la del compacte de Seat, el model original.

En qualsevol cas, en Seat li han donat l''ok' a Cupra perquè converteixi al seu León en un model més propi, amb un llenguatge de disseny que ara sí que s'assembla molt més al de models com el nou Formentor, especialment en la seva part davantera, i al Born, especialment en la part posterior.

 

Un nou disseny que el converteix en una opció no tan sols evidentment molt diferenciada del Seat León sinó també en un model més actual i modern i, com molts apunten, fins i tot més esportiu.

No se sap fins a quin punt aquesta actualització amb aquest nou llenguatge de disseny pot ser o no un avançament de les actualitzacions dels futurs Seat, entre ells el León. El que sí que és evident és que a la marca esportiva tenen molt clar que ha d'anar separant-se cada vegada més de la seva marca mare.