Després de diversos anys en què el pes de Seat a Espanya ha anat sent cada vegada menor a nivell de marca al nostre mercat, la principal intenció del fabricant espanyol associat al grup Volkswagen és la de recuperar tot el terreny perdut, i fer allò de la mà dels seus principals arguments de venda: l'Arona, el León, l'Ibiza i l'Ateca.

En aquest sentit, veient els resultats de vendes del fabricant aquest mes de gener passat, el primer mes de 2024, és evident que en Seat poden estar d'enhorabona, entre altres coses perquè han aconseguit acabar com la segona marca més venut a Espanya.

 

Si bé és cert que a la marca saben molt bé que serà molt difícil robar-li el tron a Toyota, una marca que està cada vegada més assentada en la primera posició, el principal objectiu del fabricant no és altre que el de convertir-se en la segona o en la tercera marca més venuda, és a dir, a la primera marca per darrere dels japonesos.

Seat recupera terreny a Espanya

Respecte a les seves xifres de vendes, les poc més de 5.000 matriculacions que ha aconseguit aquest mes de gener passat li han ajudat a convertir-se en la segona marca més venuda, tan sols superada per Toyota i les seves més de 7.600 vendes i per davant de marques que van acabar l'any passada per davant de Seat com són Kia, Volkswagen i Hyundai.

Com no podia ser de cap altra forma, el principal motiu pel qual Seat ha acabat sent la segona marca més matriculada a Espanya aquest primer mes de 2024 és perquè no ni més ni menys que tres dels seus models no han acabat dins del Top 10, evidenciant que continuen sent opcions, almenys si tenim en compte aquestes xifres de vendes, molt recomanables en el nostre país.

 

Però segurament el principal motiu d'alegria per al fabricant associat al grup Volkswagen és que no ha estat cap altre pes León el que ha acabat sent el model més matriculat de la marca ocupant la quarta posició amb 1.535 vendes per davant de l'Arona amb 1.501 i l'Ibiza amb 1.371 vendes.

Evidentment si aquests tres models continuen tenint aquest ritme de matriculacions al llarg de l'any i, a més, models com l'Ateca i el Tarraco no s'enfonsen en la classificació, és probable que Seat recuperi bona part del terreny perdut.