D'acord: fabricar bateries és car i muntar-les en un vehiculo, segurament, també. Per això, els cotxes híbrids costen més que els convencionals, que equipen només motors tèrmics. Fins allà, d'acord, però té sentit que la versió híbrida d'un vehicle costi gairebé el doble que la que equipa motor de combustió? No ho sembla, la veritat, però hi ha un cas en el qual es dona aquest aparent despropòsit. I la protagonista, a més, és una marca espanyola: parlem de Seat i del seu SUV Tarraco.

Quant costa la versió híbrida del Seat Tarraco?

Segons el portal d'ofertes quecochemecompro.com, qui desitgi aconseguir un Seat Tarraco híbrid aquest estiu haurà d'abonar 50.560 euros com a mínim, ja que aquest és el preu oficial de la versió d'accés. A canvi d'aquesta inversió, t'emportes a casa un SUV de 4,73 metres de llarg amb set places i un maleter de 760 litres que equipa un motor PHEV 1.4 de 245 CV. Els acabats són correctes i tenen poc a envejar als d'altres vehicles del seu nivell i preu. De sèrie, inclou òptiques LED dinàmiques, sostre panoràmic doble, entapissat a pell, assistent a l'aparcament automàtic, suspensió adaptativa, control d'ascensos, contraporta automàtica, accés sense clau, engegada per botó, lector de senyals de circulació i detector de fatiga, vianants i ciclistes.

Seat Tarraco Híbrido

I la versió convencional?

El Seat Tarraco convencional, també segons quecochemecompro.com, costa en la seva versió d'accés aquest estiu 29.990 euros gràcies al descompte de 6.920 euros que aplica la marca. Munta un motor 1.5 TSI de 150 CV i és idèntic al Seat Tarraco híbrid per dins. De fet, fins i tot maleter té la mateixa capacitat. Es tracta, sens dubte, d'un gran cotxe, però costa explicar el perquè d'una diferència de preu tan abismal entre les seves dues versions. El Volvo XC90, per exemple, ofereix aquest estiu la seva versió convencional a partir de 66.000 euros i l'híbrida, a partir de 88.000. El preu és un terç superior, però la diferència entre una i una altra versió no arriba a ser de gairebé el doble, com en el cas del Seat Tarraco