Són diversos els models que han ajudat Seat en els últims anys a continuar sent una de les marques més venudes al nostre país. Entre ells, l'Arona, l'Ibiza, el León i l'Ateca.
Això sí, es pot destacar que les diferències de vendes entre ells són més que notables. De fet, els models compactes de la gamma de Seat, és a dir, l'Arona i l'Ibiza, superen amb escreix les vendes dels seus germans grans, el León i l'Ateca.
De fet, no és que sigui precisament cap secret que ha estat l'Arona el responsable de la caiguda en vendes del Seat Eivissa en els últims anys. Tan sols fa falta veure les xifres de matriculacions en els últims anys dels dos models per veure com a poc a poc la balança s'ha anat decantant del costat del SUV, un model que va acabar l'any passat com el model més venut al nostre país i que aquest any continua sent el set més matriculat a Espanya.
No és que sigui precisament cap secret que els utilitaris són els models que més estan notant l'auge dels SUV compactes. En aquest sentit, no tan sols l'Ibiza està perdent força respecte als seus germans de concessionari, sinó que altres models com el Volkswagen Polo està perdent força a causa de l'auge del T-Roc així com el Peugeot 208 a causa de les vendes del 2008, entre molts altres exemples.
El futur del Seat Ibiza no està res clar
És per això que molts ja es pregunten quin és el futur del Seat lbiza. Es pot recordar que és un dels models que més alegries ha donat a la marca espanyola en els últims anys, pel que es descarta que desaparegui totalment d'aquí a uns anys. El que sí que no està res clar és quin va ser el seu futur.
I és que, tenint en compte que el futur dels cotxes passen per l'electrificació, ja sigui per motors 100 × 100 d'elèctrics o per motors híbrids, el fet que el Grup Volkswagen hagi donat prioritat a Cupra per davant de Seat en aquesta matèria posa en perill la continuïtat de l'Ibiza com un dels top vendes de la marca espanyola.
Si bé és cert que el grup alemany podria fer marxa enrere i apostar per un Ibiza electrificat, ja sigui amb motors elèctrics així com amb motors híbrids, no sembla que això sigui una possibilitat real avui dia.
De fet, no són pocs els puristes que preferiria veure com es llança un altre model a la venda amb és el tipus de motors abans que veure com l'Ibiza deixa enrere els seus motors de combustió, motors que li ajudat molt en la seva llarga trajectòria a Espanya.
L'última generació va sortir al mercat el 2017 i fa tot just uns mesos va rebre el primer rentat de cara, per la qual cosa la nova generació de l'Eivissa hauria d'arribar el 2025. De moment en Seat no han apuntat res al respect,o per la qual cosa falta saber fins a quin punt la marca espanyola té un al cap reinventar a l'Ibiza o continuar apostant per una fórmula que cada vegada compta amb menys adeptes.