És de sobres conegut que el futur de Seat és més que incert, entre altres coses perquè, si bé és cert que des d'algunes veus importants dins del grup Volkswagen, el grup al qual pertany la marca espanyola, s'ha deixat molt clar que Seat no desapareixerà, també són diverses les veus que apunten que és molt probable que la marca espanyola s'acabi convertint en una marca que abandoni la indústria de l'automòbil clàssica i aposti per un altre tipus de vehicles.

 

En aquest sentit, si bé és cert que el fabricant està treballant ja en futurs models convencionals, també ho és que està treballant en el llançament d'un microcotxe elèctric, un tipus de vehicle que no es considera un cotxe a l'ús però que està guanyant cada vegada més pes en alguns catàlegs de marques importants com és el cas de Citroën, Fiat o Opel.

Seat llançarà el seu propi microcotxe elèctric

Aquest tipus de vehicles estan pensats per moure's íntegrament per entorns urbans ja que, entre altres coses, són models 100 × 100 d'elèctrics amb bateries molt petites que els permeten tenir una xifra d'autonomia més que notable per moure's per entorns urbans però que evidentment els deixa fora de qualsevol possibilitat d'afrontar un llarg viatge.

La idea a llarg termini és que aquest tipus de models es converteixin en alternatives als ciclomotors, entre altres coses perquè són models més segurs per als seus passatgers i, alhora, més respectuosos amb el medi ambient tenint en compte que són elèctrics.

 

En el cas de Seat, si bé és cert que la marca s'està guardant molt bé les cartes en aquest sentit, ja se sap que el seu primer microcotxe elèctric es basarà en l'actual Silence 04, es fabricarà a Espanya i arribarà el 2025. En Seat creuen que a partir de 2027 s'arribaran a fabricar 40.000 unitats d'aquests dos microcotxes, el Silence 04 i el propi model de Seat, per la qual cosa no és un projecte menor precisament.

Evidentment encara no se sap res dels preus, però tenint en compte que les diferents versions del Silence es mouen entre els 10.000 i els 12.000 euros, segurament en Seat aposten per un rang similar.

Un model amb qui sigui pretendre plantar cara a models que formen part d'aquest segment com és el cas del Citroën Ami, el Opel Rocks-i o el Fiat Topolino, tres de les grans apostes de Stellantis.