Hi va haver un temps al nostre país, i no precisament fa molt, quan models com el Seat León, el Peugeot 308, el Volkswagen Golf o el Ford Focus podia presumir de ser alguns dels models més venuts a les carreteres espanyoles.
Tanmateix, no és que sigui precisament cap secret que en els últims anys els contactes tradicionals han perdut molt pes, entre altres coses perquè han vist com els SUV han anat a poc a poc guanyant terreny i els han anat desplaçant com han fet també amb carrosseria estan assentades a Europa com eren els monovolums i les berlines.
Això sí, a diferència del que ha ocorregut amb aquestes dues carrosseries, en la immensa majoria de fabricants continuen apostant pels compactes, entre altres coses perquè fan gust molt bé que, en ser models en molts casos molt més barats que els són d'una mida similar, continuen sent molts els que hi opten, entre altres coses perquè són al seu torn models amb menor consum i amb millor dinàmica de conducció.
La comparativa entre dos dels compactes més interessants
Així, tant a León com el 308 poden resumir de ser opcions més barates que els seus equivalents quant a mida però en carrosseries o, és a dir, l'Ateca i el 3008. Si comparem a aquests dos models, es fa evident que la diferència de preu entre les dues versions d'accés és menor, sent de 1000 € a favor del Seat, que té un preu de partida de poc més de 21.000 € mentre que el Peugeot té un preu de partida de poc més de 22.000 €.
Les diferències notables arriben quant a disseny, sent el Seat molt més racional i menys agressiu que un 308 que ha adoptat al nou llenguatge de disseny de la marca francesa i en el qual, especialment a l'interior, es fa evident aquest pas endavant que al costat en Peugeot. A més, sent el model francès una mica més llarg li permet tenir també més capacitat de càrrega al seu maleter, amb 412 l davant els 380 l del Seat.
Quant a la mecànica, mentre que el model espanyol arriba amb un motor de gasolina de 110 cavalls, el model francès compta de sèrie amb un motor també de gasolina per a en el seu cas de 130 cavalls, és a dir, 20 cavalls extra que poden arribar a ser molt útils en segons quines circumstàncies.
Així, sent com és un model més modern, més ben dotat tecnològicament, amb més capacitat de càrrega del maleter i més potent, per la poca diferència de preu que hi ha entre les dues versions d'accés, són molts els que situar al model francès un esglaó per sobre.