Si hi ha un mercat que Seat coneix millor que cap altre, aquest no és cap altre que el mercat espanyol. No deixa de ser lògic tenint en compte que és un mercat natal i el mercat en el qual ha passat la immensa majoria dels seus èxits.

Això sí, com bé saben i lamenten en el fabricant nacional, les carreteres espanyoles han deixat de ser el millor aliat de Seat. I és que, a diferència del que va passar fa ja un temps, quan la marca espanyola era la marca de referència al nostre mercat, avui dia s'està vivint un dels seus pitjors moments, veient com altres marques com són Toyota, Volkswagen, Kia o Peugeot li han passat ja per davant.

 

I ho estan fent en la gran majoria de canals de venda al nostre país, sent també un d'ells el de rènting. No és que sigui precisament cap secret que cada vegada són més al nostre país els que opten per aquest tipus de modalitat, que ja ha deixat de ser exclusiva per a canals d'empresa.

Cada vegada són més els particulars que opten per aquesta modalitat a l'hora d'aconseguir un model nou, per això més del 25 % dels models que es matriculen actualment al nostre país van destinats al rènting.

El Cupra Formentor continua sent el rei del rènting a Espanya

No és precisament casualitat que així sigui, tenint en compte que, com bé saben els que opten per aquesta modalitat, en la quota mensual del rènting ja estan inclosos serveis com el manteniment, la gestió de multes o l'assegurança a tot risc, entre altres coses. En aquest sentit, si bé és cert que l'oferta de models més gran de Seat fa que a nivell de matriculacions la marca espanyola continuï sent una de les 10 marques que més models de rènting matriculen, el rei en aquest segment no és precisament de Seat, sinó de Cupra.

 

No és cap altre que el top vendes de la marca esportiva de Seat, el Formentor, un model que ha augmentat el ni més ni menys que el 235 % el nivell de matriculacions de rènting aquest mes d'agost respecte al mes anterior. És evident que les vendes del Formentor acaben sent també positives per a Seat a nivell global, però el fet que aquest model està guanyant cada vegada més protagonisme està provocant també que en el grup Volkswagen vegin cada vegada amb millors ulls a Cupra i amb pitjors ulls a Seat.