Seat està en el punt de mira en el Grup Volkswagen. El futur de la firma a llarg termini en el conglomerat alemany és una incògnita. I encara que recentment des de la marca germànica van apuntar que no corre perill, el cert és que no deixen de generar-se dubtes sobre el seu esdevenir a finals de la dècada.

Seat està veient com les seves vendes disminueixen mentre les de Cupra no deixen d'augmentar. A més, la marca amb seu a Martorell ha vist com la marca esportiva es porta els projectes de nous cotxes electrificats. Això indica que els plans de futur en Volkswagen estan centrats més a Cupra que en Seat.

El futur de Seat no està clar més enllà de 2028-29

En aquest sentit, s'ha dit que Seat havia rebut un ultimàtum per part de VW. I que si no aconseguia ser una marca rendible abans de finals d'aquesta dècada, les conseqüències podrien ser fatals.

Uns rumors a què recentment es va referir el CEO de Volkswagen, Thomas Schäfer. A més, va parlar del fet que Seat encara no tingui models 100% elèctrics en la gamma. "Per a Seat hi ha un pla, però és massa aviat per revelar-lo. De moment està introduint motors híbrids eficients. Seat és la marca més desafiadora i s'està electrificant ràpidament", va comentar l'executiu. "La qüestió és que tenim moltes marques i hem de posicionar-la bé, cal assegurar-se que troba el seu camí", va especificar. "Blume (nou CEO del Grup Volkswagen) s'està reunint amb els directors de les marques un per un, per conèixer quina és la història de la marca, quin és el negoci de cada una d'elles, quins són els seus clients, els valors que es persegueixen, i esperem acabar el pla a finals d'any. Però de moment no hi ha necessitat d'anunciar formalment res fins almenys 2027", va concloure.

Seat Ateca

No obstant això, encara que volgués tranquil·litzar el personal, el cert és que ara els dubtes assalten sobre el que passarà a partir d'aquesta data. Perquè sí, asseguren la continuïtat de Seat fins almenys 2028 o 2029, però no més enllà.

Unes dates que, per acabar-ho d'adobar, suposen el final del cicle de vida de l'oferta de Seat en el dia d'avui composta pels Ibiza, Arona, León i Ateca. A més, es coneix que l'Arona i l'Ateca no tenen previstos successors que els donin continuïtat.

Hi haurà transformació de Seat?

Amb tot, els millors panorames assenyalen un futur en què Seat es converteixi en la nova Dacia de Volkswagen, on es trobaran models barats que, si bé renuncien a l'alta qualitat dels seus productes, aposten per altres virtuts com a bons equipaments i preus ajustats. Encara que aquesta faceta ja l'ocupa Skoda, la qual cosa deixa poc marge de maniobra a Seat.

Una altra opció que s'estudia és la que Seat sigui la marca de Volkswagen que ofereix sistemes de mobilitat diferents que tinguin a veure amb escúter elèctrics, patinets o cotxes petits elèctrics.