Era un secret a veus, però ja ho han confirmat: més aviat o més tard, Seat comptarà amb vehicles elèctrics en la seva gamma, però, de moment, Cupra va per davant i serà en aquesta marca n la que es presentin les novetats amb segell Martorell que arribin d'aquí a 2025.

Presentacion estratègia Cupra - Sergi Alcàzar


L'electrificació és cara


Desenvolupar un model elèctric, ara com ara, és car segons considera Werner Tietz, el cap d'investigació i desenvolupament de Seat. Per això, Seat no s'embarcarà en projectes d'aquest tipus, ja que la marca ha invertit molt per desenvolupar la nova generació del Seat Lleó i les actualitzacions del Seat Arona i el Seat Eivissa, dos cotxes que estan funcionant molt bé. Quan els preus de l'electrificació baixin, el grup Volkswagen abordarà la necessària electrificació de Seat. Amb tot, i de moment, Cupra serà l'única marca espanyola que emprengui el camí del liti.


Igual que Dàcia


Amb Seat, per tant, Volkswagen farà el mateix que Renault ha fet amb Dàcia: aparcar de moment l'electrificació. Resulta, de fet, un tant curiós, ja que segons la OCU, les dues marques són els fabricants de cotxes més fiables d'entre les firmes europees. Cupra, això sí, no fagocitarà Seat: les seves clienteles, diuen des de Martorell, són diferents i, per això, els projectes no poden convergir. Veurem que passa d'aquí a 2025.