Quan a Seat van veure que el seu León havia aconseguit tan sols 344 vendes el primer mes de 2023, una xifra que els situat en la posició 61 del rànquing, les alarmes o van fer una altra cosa que disparar-se. Alarmes que, per cert, fa ja mesos que no deixen de sonar. I és que cap recordar que aquest model era fa tot just uns anys el cotxe més venut a les carreteres espanyoles, una cosa que ara està molt lluny de succeir.

Entre altres coses perquè, com bé saben i lamenten en el fabricant espanyol, aquest model va perdre el 2022 ni més ni menys que la meitat de la seva quota de mercat respecte al 2021, i veient les xifres de vendes del primer mes de 2023, no seria estrany que en aquest curs continués perdent encara més vendes pel camí.

 

És per això que, com sol ser habitual en aquests casos, i més tractant-se d'un model que s'està desinflant de forma molt preocupant al nostre mercat, la marca optat per aplicar un interessant descompte que el converteix ara més que mai en una de les millors opcions del seu segment.

La rebaixa de preu del Seat León

Conscients que deuen si o si augmentar la seva xifra de vendes, en el fabricant del grup Volkswagen han optat per retorçar encara més el preu de partida del seu compacte. Així, tal com podem veure en quecochemecompro.com, el descompte actual és de gairebé 3000 €, el que deixa el preu de partida de la versió més senzilla d'aquest León just per sota dels 23.000 €.

Es pot tenir en compte, això sí, que estem davant d'un preu que va associat a condicions específiques de finançament, per la qual cosa evidentment, si comptem amb les comissions i els interessos del finançament, el seu preu final acabarà sent més elevat. En qualsevol cas, tenint en compte el gran salt endavant que ha donat la marca espanyola en aquesta generació del León, el seu compacte pot presumir de ser un dels millors en el segment fins i tot ja des de la seva versió d'accés.

 

Una versió d'accés guiat amb un motor de gasolina de 110 cavalls de potència associat a una transmissió manual i a un equipament de sèrie que, malgrat que no compta amb l'última tecnologia de la marca espanyola, sí que pot presumir d'arribar més que bé dotat amb tot el necessari per al dia a dia posicionant-se com una opció d'entrada ja molt completa.

Veurem fins a quin punt aquesta bona oferta ajuda que el Lleó, el que havia arribat a ser el model més venut a Espanya i l'autèntic rei als concessionaris de Seat, recuperi bona part del terreny perdut en els últims temps. Això sí, veient la tendència, no sembla que vagi a ser precisament fàcil.