Tenint en compte el cada vegada més pes que estan tenint algunes marques xineses a les carreteres europees, no és que sigui casualitat que algunes marques molt assentades a les carreteres del vell continent com és el cas de Volkswagen hagin estat els que més han pressionat la Unió Europea perquè mogui fitxa i, a través d'un nou sistema d'aranzels, s'intenti frenar l'èxit de models que es construeixen lluny de les carreteres europees.
Tanmateix, no sembla que aquesta nova estratègia per part de les autoritats europees vagi a modificar els plans de marques tan importants a nivell mundial com és el cas de BYD, el fabricant xinès que pot presumir de ser el referent a tot el món quant a vendes sumades de cotxes elèctrics i cotxes amb motors híbrids endollables.
És més, és la tecnologia híbrida endollable la que es convertirà en un dels principals protagonistes dins de la gamma d'aquest fabricant en els pròxims temps a Europa, entre altres coses perquè, per molt que actualment ja tinguin el seu primer model d'aquestes característiques a la venda a les carreteres europees, en els propers mesos arribaran ni més ni menys que tres models amb aquest tipus de motor.
El BYD Xia es convertirà en un mal de cap per a la Volkswagen Multivan
Una de les principals novetats en aquest sentit serà l'arribada Europa del nou BYD Xia, un monovolum que per mida es converteix en un dels principals rivals de la Volkswagen Multivan, tota una referència en el seu segment i que sap que, una vegada que arribi aquest model a Europa, és molt probable que les seves xifres de vendes descendeixen de forma notable.
I és que, més enllà que com sol ser habitual en aquest fabricant aquest model vagi a arribar molt bé dotat referent a tecnologia, equipament de sèrie, qualitat de materials i disseny, un dels seus grans arguments de venda serà la seva mecànica híbrida endollable, una mecànica que el converteix en una opció realment polivalent.
De moment la marca declara una autonomia elèctrica amb aquest motor PHEV de més de 200 km i una autonomia combinada dels dos motors de més de 2.000 quilòmetres, encara que es pot tenir en compte que en aquest cas estem parlant de xifres sota el cicle d'homologació xinès, que sempre acaba sent molt més agraït en aquest sentit.
El seu preu a la Xina es queda ara per sota dels 40.000 €, pel que evidentment a Europa serà una mica més car, però segurament se situarà diversos esglaons per sota del Volkswagen.