Abarth ha revelat un nou SUV elèctric amb més potència que el Volkswagen Golf GTI i un disseny que atreu mirades, assegurant que serà el pròxim objecte de desig als carrers. L'Abarth 600e, és una aposta única de la firma de l'escorpí, que amb la seva herència en competicions ha creat l'Abarth més potent fins ara. Aquest model representa la visió de Stellantis sobre un hot hatch per a l'era elèctrica, i Abarth ha fet tot el possible per assegurar que el salt a la mobilitat elèctrica no signifiqui perdre l'esperit esportiu que ha fet famosa a la marca.
La base d'aquest model és la nova plataforma BEV Perfo eCMP, desenvolupada en col·laboració entre Abarth i Stellantis Motorsport. Gràcies a aquesta plataforma, l'Abarth 600e ofereix una experiència de conducció elèctrica amb l'ànima esportiva intacta. A més, Abarth ofereix dues versions per a aquest model: la versió Turisme, que genera una impressionant potència de 240 CV, i l'exclusiva edició limitada Scorpionissima, amb 280 CV, de la qual només es fabricaran 1.949 unitats en honor a l'any de fundació de la marca.
Aquest elèctric d'Abarth serà el cotxe més potent de la marca
El rendiment de l'Abarth 600e destaca al mercat dels elèctrics esportius. L'edició Scorpionissima accelera de 0 a 100 km/h en 5,85 segons i assoleix una velocitat màxima de 200 km/h. El seu motor elèctric lliura un parell màxim de 345 Nm, oferint una resposta instantània i contundent en qualsevol circumstància. Quant a la seva autonomia, s'espera que ofereixi fins a 334 quilòmetres en cicle WLTP, una xifra competitiva dins del segment dels SUV compactes esportius.
Abarth també ha introduït un selector de maneres de conducció, permetent elegir entre els perfils Turisme, Scorpion Street i Scorpion Track, que ajusten el calibratge de l'accelerador, la direcció i el sistema de control d'estabilitat (ESP). En cada mode, el 600e pot mostrar el seu caràcter agressiu o prioritzar el confort, segons l'elecció del conductor.
Quant a tecnologia de conducció, l'Abarth 600e no decep: equipa un diferencial Torsen per maximitzar la tracció en acceleració, a més de frens Alcon de 380 mm i pneumàtics Michelin Pilot Sport EV que asseguren un agafament ferm en l'asfalt. A més, Abarth ha ajustat la suspensió i la barra estabilitzadora posterior per fer de cada corba una experiència segura i divertida.
Ja està disponible a Espanya
El disseny exterior del 600e és una altra declaració d'intencions. Amb el seu estil "malvat", el frontal compta amb una gran entrada d'aire denominada cassetone, inspirada en l'històric Abarth 850 TC. També presenta llantes d'aliatge de 20 polzades, dissenyades per destacar els frens i accentuar el seu perfil esportiu. Els colors, com Acid Green, Venom Black i Hypnotic Purple, reflecteixen l'esperit picant d'aquest SUV.
L'interior segueix la línia esportiva amb seients Sabelt, tapisseria en alcàntara i detalls en cuir que reforcen l'ambient d'un esportiu prèmium. Amb una pantalla central de 10 polzades i un sistema de Conducció Assistida de Nivell 2, el 600e també integra sensors d'aparcament de 360è, càmeres de visió posterior i un monitor d'angle mort, perfectes per a l'ús diari.
L'Abarth 600e s'ha llançat a Espanya el 29 d'octubre de 2024. Amb la seva potència, disseny icònic i tecnologia, aquest model està destinat a convertir-se en la nova "joguina" dels conductors exigents, que busquen una mica més que velocitat en un cotxe.