Els cotxes xinesos estan guanyant cada vegada més pes a Espanya, i ho estan fent per diversos motius. D'una banda, perquè l'oferta d'aquest tipus de fabricants és cada vegada major i, per un altre, perquè fabricants com MG, Jaecoo, EBRO o Omoda estan posant al nostre mercat opcions realment interessants en el que es refereixi preu, sobretot en el cas de MG, que s'ha convertit en una de les marques low-cost de referència a Espanya.
Això sí, continuen sent moltes les marques generalistes que fer gust molt bé què, pels motius que siguin, hi ha molts conductors que de moment no volen saber res ni d'una marca low-cost ni d'una marca xinesa, per això opten per llançar promocions molt interessants de cara a intentar augmentar les vendes dels seus models més senzills, que no deixen de ser els models que competeixen contra les low-cost.
Un bon exemple d'això és Fiat, una marca que té com un dels seus grans objectius robar-li vendes a les low-cost i consolidar-se com una de les marques generalistes perfectes per a aquells conductors que tenen un pressupost ajustat.
El Fiat Panda és un veterà, però continua sent una opció sòlida
Si bé és cert que la gran novetat de Fiat en els últims temps ha estat a l'arribada del Grande Panda, un model amb una excel·lent relació qualitat preu i un preu de partida de poc més de 15.000 € que el converteix en una compra molt top, la marca italiana continua comercialitzant el panda, un dels models més veterans del nostre mercat i que compta ara amb una promoció que deixa la seva versió més senzilla de totes just per sobre dels 12.000 €, convertint-lo en un dels cotxes més barats a les carreteres espanyoles.
El millor en aquest cas és que, per molt que sigui un model veterà, que compta amb un disseny que s'ha quedat per a molts obsolet, que no compti amb les millors qualitats ni amb el millor equipament, compta amb una mecànica de gasolina de 70 cavalls de potència que porta associada a la micro hibridació lleugera de la marca italiana, de tal manera que és un dels models més barats amb què podem tenir l'etiqueta ECO de la DGT, un factor de contra cada vegada més determinant per a conductors espanyols, i més en models d'aquestes característiques.