És de sobres conegut que els cotxes elèctrics van poc a poc guanyant terreny tant a Espanya com especialment al mercat europeu, sobretot als països del nord del vell continent on aquest tipus de models estan cada vegada més assentats.

En aquest sentit, sent com és una tecnologia que continua sent molt nova i desconeguda per a la immensa majoria de conductors, la quota de mercat dels elèctrics continua estant molt per sota de la qual tenen altres models com els de combustió tradicional o fins i tot els híbrids.

Això sí, tenint en compte que ja són milers els elèctrics que circulen des de fa anys per les carreteres europees, ja comencen aparèixer alguns estudis que ajuden a comprendre com es comporten aquest tipus de cotxes al llarg de la seva vida útil, especialment el que es refereix a la bateria.

 

I és que, a diferència del que passa amb un model amb un motor de combustió, la part més important d'un cotxe elèctric no és la seva mecànica, sinó el seu bateria, que és el que li acaba oferint una major o menor autonomia, l'element clau d'aquest tipus de cotxes.

Fer un mal ús de la bateria pot ser fatal per a un cotxe elèctric

No és que sigui precisament cap secret que, com qualsevol altra bateria, les dels cotxes elèctrics també pateixen un procés de degradació. En els últims temps han estat diversos els estudis que s'han realitzat sobre això, i evidentment depèn molt de la qualitat de la bateria i, a més, de l'ús que s'hagi fet d'ella per part del propietari del vehicle.

Però una dada important ho apunten des de l'empresa austríaca Aviloo, que apunten que si l'ús de la bateria de l'elèctric no ha estat l'adequat, al cap d'uns 100.000 quilòmetres ja pot haver perdut ni més ni menys que un 30 per cent de la seva vida útil.

 

És per això que és més que important, especialment per a aquells que ja tinguin un elèctric per a aquells que tinguin al cap fer-se amb un d'aquests models, ja sigui un model low-cost un model prèmium, que es posin en contacte amb el fabricant per conèixer quines són les seves indicacions a l'hora de tractar bé la bateria, ja que cada bateria té el seu propi funcionament i no totes necessiten el mateix tractament diari.

En aquest sentit, a l'hora de buscar un cotxe elèctric de segona mà, no és tan important el nombre de quilòmetres que porti el model sinó l'estat de la bateria, entre altres coses perquè pot ser un model amb uns 100.000 km però amb una bateria ja molt degradada.