Com passa amb tants altres productes de tantes altres indústries, el fet que avui dia es disposi de molta més informació referent a la indústria de l'automòbil provoca que siguin molts els conductors que s'informin molt bé abans de comprar un cotxe nou.
En aquest sentit, tenint en compte que Toyota porta ja molts anys sent una de les marques més fiables en tots i cada un dels rànquing que es laboren a nivell mundial sobre la fiabilitat dels cotxes, no és casualitat que el fabricant japonès s'hagi convertit alhora en la marca més venuda tant a Espanya com al món.
És més, tal com apunta l'últim estudi realitzat per l'Organització de Consumidors i Usuaris, la fiabilitat s'ha convertit en el principal criteri de la immensa majoria de conductors a l'hora d'escollir un cotxe nou als concessionaris.
L'estudi que apunta quin és l'error més habitual dels Volkswagen i Mercedes
Tanmateix, en un recent estudi que s'ha realitzat al nostre país de la mà de Recomotor recopilant les dades dels seus més de 17.000 tallers, són diverses les dades interessants en aquest sentit.
Un d'ells passa per saber quin és l'avaria més freqüent dels cotxes al nostre país, i això no és cap altra que tots els relacionat amb les avaries elèctriques, que suposen un 30 % del total. Tanmateix, el que segurament molts no s'esperaven és que les avaries en tots els relacionat amb el sistema de frens fossin també de les més comunes, amb un 12 % del total.
Problemes que arriben per un mal funcionament d'elements com bombes, conductes, discos, tambors i cables de fre i que curiosament les dues marques que més ens semblen són Mercedes i Volkswagen, marques que sempre s'han caracteritzat per tenir un nivell de fabricació molt alt dins de la indústria i una qualitat que, especialment en el cas de la marca prèmium alemanya, se situa també diversos esglaons per sobre.