Que Dacia s'hagi convertit en una de les marques més venudes al nostre país no és casualitat, sinó més aviat el resultat d'un increment generalitzat dels preus en la indústria de l'automòbil en els últims anys que ha provocat que cada vegada siguin més els conductors que deixin de banda models generalistes i apostin directament per marques low-cost.
De fet, l'èxit no tan sols de Dacia sinó d'altres marques low-cost com és el cas de MG és el que ha provocat que marques generalistes que mai no haguessin desitjat entrar en la guerra amb les low-cost hagin decidit fer aquest pas endavant i llançar al mercat productes amb una relació qualitat preu molt interessant i que directament competir contra els models més barats del mercat, tenint això si l'argument de formar parteix del catàleg d'una marca generalista, alguna cosa que per a molts continua sent determinant.
El Citroën C3 és un cotxe senzill però interessant
Un bon exemple d'això és la nova generació del Citroën C3, un model que en la seva versió d'accés té un preu de partida que es queda just per sobre dels 15.000 € i que per tant no s'allunya precisament gaire el preu de partida que tenen els models més barats de Dacia o de MG.
Una versió d'accés que arriba amb un motor de gasolina de 100 cavalls de potència associat a una transmissió manual, una mecànica senzilla però molt correcta, i un nivell d'acabat que, si bé és cert que no està el nivell d'altres models generalistes tenint en compte que la marca ha optat per un equipament modest per poder fixar un preu de partida molt baix, és més que suficient per als que busquen un model senzill.
És més, tenint en compte el seu disseny, la seva oferta i que forma part d'una marca generalista, no seria estrany que aquest Citroën C3, un model completament reformat i molt més atractiu que el de la seva generació anterior, es van convertir no tan sols en una de les principals armes de la marca francesa sinó en un dels models més venuts a Espanya i a Europa en els propers anys, entre altres coses perquè té preu de marca low-cost però el logo d'una marca generalista al frontal, una cosa que juga molt al seu favor.