La majoria de logos de les marques de cotxes són fàcils de reconèixer i recordar. Tanmateix, el seu significat és una mica més desconegut en la majoria d'ocasions. Avui et parlarem del significat del logo d'Audi, el dels quatre cèrcols.

El logo d'Audi és un símbol que arrossega una llarga història darrere. Tot comença el 1909, quan Audi introdueix el primer logo de la seva història. Però aquest no tenia res a veure amb l'actual. Llavors era una insígnia que consistia en un número '1' en gran sortint d'una esfera que s'ocultava darrere d'un triangle negre.

L'actual logo d'Audi deriva de la unió de quatre empreses en la dècada de 1930

Per trobar el veritable origen del logo actual dels quatre cèrcols hem d'anar fins a l'any 1930. Aquell any Audi es va fusionar amb unes altres tres empreses, Horsch, DKW i Wanderer. I va ser aquesta fusió la que va propiciar l'aparició del primer logo amb els quatre cèrcols.

L'empresa resultant es va dir Auto Unión. I va utilitzar un logo que consistia en quatre cèrcols entrellaçats, cada un amb el símbol d'una de les quatre empreses.

Anys més tard, el 1949, aquest emblema va canviar per lluir quatre anells sense els emblemes, però amb un rectangle de fons negre amb la paraula Auto Unión en blanc.

El 1969 es va canviar el concepte. Es van deixar els quatre cèrcols de banda i es va optar per un rectangle en negre amb la paraula 'Audi' acompanyat de les sigles 'NSU' en majúscula. A partir d'aquell any Auto Unión passa a dir-se Audi.

Logo d'Audi
Logo d'Audi

Temps després d'elimina aquest emblema i es recuperen els quatre cèrcols, aquesta vegada en color blau. I s'elimina qualsevol altre element decoratiu. Encara que també s'utilitzava un altre logo amb la paraula Audi en blanc sobre un oval en negre. Emblema que va evolucionar a un oval en vermell.

El 1995 s'uneixen els dos conceptes. El logo d'Audi passen a ser els quatre cèrcols amb la paraula Audi sota escrita amb lletres vermelles. I el 2009 els cèrcols es tornen més fins, així com la paraula Audi disminueix la seva mida i se situa sota a l'esquerra.

I ja el 2016, la paraula Audi s'elimina i es deixen únicament els quatre cèrcols. Un símbol en tres dimensions que la firma alemanya ha canviat de nou, tal com et comptàvem fa uns dies. Ara el logo serà de dues dimensions, amb cèrcols blancs amb vores negres. El blanc, per cert, es canviarà pel gris en els models més esportius.