Els que han seguit atentament tots els relacionat amb Skoda en els últims anys saps molt bé que hi havia una sèrie de models que formaven part del catàleg del fabricant associat al grup Volkswagen que no tenien precisament un futur gaire brillant per davant, entre altres coses perquè eren models de combustió que tot feia indicar que anaven a acabar desapareixent, almenys amb aquest tipus de mecàniques.

Aquests models no són altres que els més compactes, és a dir, el Fabia, el Kamiq i el Scala, models que sempre s'han caracteritzat per tenir una bona quota de mercat a Espanya i a Europa i ser una excel·lent opció referent a relació qualitat preu, encara que es pot destacar que no han estat mai en les primeres posicions dels seus respectius segments.

 

Com havia passat amb altres fabricants del grup Volkswagen així com amb altres marques, tenint en compte que la idea fa tot just uns anys per part de molts fabricants era la d'apostar-ho tot al canvi 100 × 100 elèctric, aquest tipus de cotxes amb motors de combustió estaven condemnats. Tanmateix, com apuntat ara el màxim responsable de la marca, la decisió ha canviat recentment.

Skoda continuarà apostant pel Fabia, el Kamiq i el Scala

"Acabem de decidir que tindrem aquests cotxes en la nostra gamma fins a finals de la dècada. Si m'hagués preguntat fa un any, hauríem dit: 'No, els retirarem de la producció el 2027'. Però com veiem que els consumidors estan oberts a conduir aquests cotxes, hem decidit mantenir-los fins al final de la dècada", ha apuntat recentment Klaus Zellmer, el CEO de Skoda.

 

En aquest sentit, si bé és cert que tenint en compte les paraules del màxim responsable de la marca és més que evident que com a mínim aquests models estaran a la venda fins a 2030, això no significa que vagin a arribar noves generacions, sinó que el més probable és que la marca opti, com han assegurat i a altres fabricants, per anar actualitzant a les versions actuals d'aquests models, entre altres coses perquè és una operació molt més barata que la de llançar una nova generació.

"La legislació actual suggereix que el 2035 ja no serà possible matricular motors de combustió interna, per la qual cosa cal decidir si s'inverteixen grans quantitats o es fa una actualització gradual, i això últim és el que estem fent" apunta Zellmer.