Si bé és cert que la gran majoria dels que van a un concessionari o a un altre a la recerca d'un model o un altre ho fan partint d'arguments de compra com el disseny o el preu, també són molts els conductors que té molt en compte la seguretat.

En aquest sentit, per sort, les mesures de seguretat dels cotxes actuals no tenen res a veure amb les que tenien fa uns anys, per la qual cosa avui dia tots els cotxes, fins i tot els més senzills, compten amb mesures de seguretat bàsiques que protegeixen els ocupants en cas d'accident.

No és cap secret que són precisament les proves EuroNCAP, un programa de seguretat que va néixer fa unes dècades de l'acord de diversos països europeus, les que determinen el grau de seguretat en molts sentits dels models que precisament es venen a Europa.

Unes proves que en els últims, arran de l'entrada en joc d'una nova classe d'ajuts a la conducció i de l'augment de la tecnologia en general en els models, s'han endurit, provocant que segons quins models de segons quins fabricants perdin les anhelades cinc estrelles, la valoració màxima.

Skoda pot presumir de tenir 2 dels models més ben valorats en les proves EuroNCAP

No és el cas de Skoda, la marca del grup Volkswagen que pot presumir de tenir, de fet, dos models dins del top 5 de model més segurs en aquestes proves. I és que l'empresa que duu a terme aquestes proves ha situat el Skoda Enyaq iV com el més segur dins de la categoria dels off road així com el Skoda Fabia dins de la categoria dels urbans.

Unes proves que se centren en quatre aspectes clau que acaben definint la puntuació total: seguretat de l'ocupant adult, seguretat de l'ocupant infantil, seguretat dels vianants o usuaris vulnerables de la carretera i els ajuts a la conducció (Safety Assist).

En el cas de l'Enyaq iV, les seves 5 estrelles han arribat amb la següent puntuació: un 94 per cent en ocupant adult, un 89 en ocupant infantil, 71 en usuaris vulnerables de la carreteres i un 82 en el cas dels ajuts a la conducció.

En el cas del Fabia, les 5 estrelles han estat fruit de les següents puntuacions: un 85 per cent en ocupant adult, un 81 per cent en ocupant infantil, un 70 per cent en usuaris vulnerables en carreteres i un 71 per cent en ajuts a la conducció.