Skoda sempre s'ha caracteritzat per ser un fabricant que, per molt que hagi viscut a l'ombra d'altres grans marques a Europa, has sabut trobar el seu buit al mercat, i sobretot ha sabut treure-li rendiment a un model que porta molts anys sent un dels més venuts als seus concessionaris i que com ha demostrat en el passat 2024 continua sent un dels reis de les carreteres del vell continent.

Aquest model no és cap altre que l'Octavia, una berlina que va acabar l'any passat sent ni més ni menys que el vuitè cotxe més matriculat a les carreteres europees demostrant que, per molt que els SUV s'hagin convertit en els reis de les carreteres, aquest tipus de cotxes continuen sent una compra molt racional, sobretot tenint en compte la seva polivalència i la seva millor dinàmica de conducció davant els SUV.

 

Un Skoda Octavia que s'ha actualitzat recentment per allargar la vida comercial de l'actual generació amb una sèrie de petits canvis estètics i millores en tots els sentits que continuen fent de l'una de les compres més racionals a Espanya. Això sí, com bé saben els que sempre segueixen atent a les novetats d'aquest model, una de les versions més esperades ja es pot configurar al nostre país.

El Skoda Octavia 4x4 ja es pot configurar a Espanya

I és que l'esperada versió que compta amb tracció a les quatre rodes ja està la venda al nostre país, un motor que es pot associar tant a la versió amb carrosseria tipus berlina com a la versió amb carrosseria familiar, segurament la més interessant donada la seva capacitat més gran de càrrega al maleter.

 

En aquest cas aquesta tracció a les quatre rodes tan sols es pot associar amb el motor de gasolina 2.0 TSI de 204 cavalls de potència que alhora arriba associat a un sistema de transmissió automàtica DSG de set velocitats, un dels millors canvis automàtics del mercat. En conjunt, aquesta mecànica passa a ser una opció perfecta tant per potència com per eficiència ja que, encara que no compta amb cap tipus d'hibridació, va acabar oferint un consum mitjà per sota dels 7 l, una xifra racional atès el tipus de motor.

Quant als nivells de la cavat disponibles que es poden configurar amb aquest motor, són tres, el Selection, el Design i el Sportline, amb preus que parteixen des de poc més de 40.000 euros en el cas del més senzill a més de 43.000 euros en el cas del més top.

Segurament no serà la versió més venut d'aquest Skoda, però sí que afegeix una amplitud de gamma mecànica més gran a un model que continua sent tota una referència a les carreteres europees.