Va ser fa ja molt temps quan molts conductors al nostre país van descobrir Skoda, una marca que porta molts anys dins del grup Volkswagen i que durant molt temps va poder presumir de ser la més barata dins del conglomerat alemany, una opció perfecta per a aquells que buscaven cotxes senzills però amb bona tecnologia.

 

És més que evident que el fabricant continua apostant en aquest cas amb opcions molt interessants en el que es refereixi relació qualitat preu, però es pot tenir en compte que els dies en què Skoda era considerada low cost fa ja temps que van quedar enrere. És més, no són pocs els que ara situen per davant tant al mercat espanyol com en l'europeu a Skoda abans que a Seat, una cosa que fa anys era impensable.

Skoda ha jugat molt bé les seves cartes

El millor exemple de l'evident pas endavant que ha donat la marca en aquest sentit és que el seu model més senzill de tots, el Fabia, té un preu de partida que superen els 17.000 €, un preu molt allunyat del qual tenia aquest model en les seves versions anteriors, fins i tot el de models antecessors que passaven per ser opcions realment senzilles per a aquells que tenien pressuposats molt ajustats.

L'estratègia de la marca no ha estat cap altra que la d'aprofitar-se de tenir al seu abast tota la tecnologia del grup Volkswagen però alhora comptar amb processos de fabricació més barats sense que això impliqui una pitjor qualitat, sinó més aviat el contrari, són capaços de posar al mercat models que, fins i tot en les seves versions més altes, no tenen res a envejar a les prèmium. Un bon exemple d'això és el nou Superb que, en la seva versió més Top, frega els 60.000 €.

 

Com ocorre amb tants altres fabricants, l'augment generalitzat dels preus dels cotxes, no ha arribat de la mà només de la intenció de la marca allunyar-se del concepte de low-cost, sinó també d'un augment notable en les seves qualitats i en la seva tecnologia, una cosa que ha provocat que molts la vegin com una de les millors opcions actualment tant a Espanya i Europa i que, encara que continua sent a l'ombra a Espanya de marques com Seat, a nivell europeu sigui una de les més interessants.