L'èxit de Skoda no és casualitat. La marca txeca ha sabut escoltar els seus clients, oferint solucions que destaquen per ser coherents i pràctiques. A més, la seva gamma de mecàniques és una de les més completes del mercat, adaptant-se a una àmplia varietat de necessitats. Aquesta estratègia li ha permès diferenciar-se dels seus competidors, que en moltes ocasions limiten la implementació de tecnologies avançades com la tracció total a SUVs o versions molt esportives. Tanmateix, Skoda ha fet un pas més enllà amb l'Octavia, portant la tracció a les quatre rodes a les seves variants més tradicionals.

En un mercat dominat pels SUVs, el Skoda Octavia es manté com un dels pilars clau de la marca a Europa. Malgrat la creixent popularitat dels vehicles tot terreny, Skoda ha optat per revitalitzar el seu model estrella. Aprofitant un recent rentat de cara, la firma de Mladá Boleslav ha reincorporat la tracció 4x4 en ambdues carrosseries de l'Octavia, una decisió que busca desmarcar-se de la competència. Fins i tot l'Octavia RS, la versió més esportiva, no ha rebut aquesta tecnologia, la qual cosa reforça el caràcter únic de les noves variants.

Skoda Octavia Combi2
Skoda Octavia Combi

Skoda millora un dels seus models més aclamats

La gran novetat és que la tracció total ja no estarà reservada únicament a la carrosseria familiar de l'Octavia Combi, sinó que també s'oferirà a la berlina. Aquesta decisió trenca amb l'habitual en la indústria, on els models més compactes solen quedar-se fora d'aquest tipus de configuracions. Els Skoda Octavia 4x4 arribaran a Espanya en els propers mesos, oferint els mateixos acabats que les versions de combustió: Selection, Design i Sportline, el que garanteix una experiència completa a nivell d'equipament i tecnologia.

El motor que equipa aquestes versions és el bloc 2.0 TSI, que desenvolupa una potència màxima de 204 CV, superant en 14 cavalls a la generació anterior. A més, estarà associat a una transmissió automàtica de doble embragatge i set velocitats DSG. Aquest conjunt mecànic aconsegueix un equilibri notable entre rendiment i eficiència, amb consums que oscil·len entre 6,7 i 7,3 l/100 km, tot just mig litre més que les versions de 190 CV prèvies. 

Skoda Octavia Combi2
Skoda Octavia Combi

La versió 4x4, disponible en les dues versions de carrosseria i tres acabats cada una

El debut dels nous Octavia 4x4 està a la cantonada. A Alemanya, ja estan disponibles, i a Espanya s'espera que arribin en les properes setmanes. Tot i que encara no s'han anunciat els preus definitius, la producció està programada per començar en el segon trimestre de l'any, amb els primers lliuraments previstos per a principis de l'estiu. Aquesta estratègia reforça el compromís de Skoda amb la innovació i la satisfacció dels seus clients.

Quant a preus estimats, la versió de carrosseria convencional de l'Octavia 4x4 tindrà un cost inicial de 39.760 euros en l'acabat Selection, assolint els 44.070 euros en el nivell Sportline. Per la seva part, la versió familiar Combi partirà de 40.460 euros i arribarà fins a 44.870 euros en la seva configuració més equipada.