Skoda ha demostrat en moltes ocasions que, per molt que formi part del grup Volkswagen i que per tant hi hagi certes decisions que no pugui prendre, sí que tot el que està al seu abast acaba tenint molt sentit i acaben sent decisions preses des de la raó i no des de l'emoció.

 

Un bon exemple d'això és el fet que, malgrat que el fabricant no ho ha descartat encara oficialment, ha deixat molt clar que no vol formar part d'una de les noves batalles en les quals sí que ha decidit entrar Volkswagen, que no és cap altra que la de tornar a apostar pels cotxes urbans, una batalla que no va tenir èxit al seu dia i que apunta a ser també molt complicada en els propers anys.

Skoda no vol un urbà elèctric

No és que sigui cap secret que Volkswagen està preparant l'arribada del futur ID.1, model que per mida serà l'equivalent a l'els ja desapareguts Volkswagen UP!, Skoda Citygo i Seat Mii, models que no van ser rendibles per a cap dels tres fabricants.

El fet que el nou model alemany vagi a ser un cotxe 100 × 100 elèctric i per tant encaixi millor amb les necessitats dels clients europeus és el que serveix com a argument perquè Volkswagen continuï apostant per ell, però és un argument que tampoc no acaba de convèncer a la marca txeca.

 

"Skoda no participa en el projecte de vehicles elèctrics de 20.000 euros, però es compromet a ampliar la seva cartera de vehicles elèctrics per satisfer la creixent demanda dels clients", han apuntat fonts internes de la marca a mitjans alemanys, deixant molt clar que, per molt que sí que continuen apostant pels elèctrics com és el cas del futur Epiq, un crossover del segment B, no volen saber res de cotxes que acaben sent difícils a l'hora de rendibilitzar, o almenys tenint en compte el que va passar al seu dia amb els tres urbans del grup Volkswagen.