A Skoda saben molt bé que un dels segments que més està creixent en els últims temps és el dels SUV urbans, un segment en el qual la marca txeca té com el seu millor representant el Kamiq, el seu SUV d'accés.

No és precisament un model menor per a la marca, entre altres coses perquè aquest pot presumir de ser el model més venut de Skoda al nostre estat el passat 2022. Un model que, a més, rep un important rentat de cara aquest 2023, una actualització de meitat de cicle que li permetrà poder allargar la seva vida comercial tres o quatre anys més fins a l'arribada de la nova generació.

 

Tanmateix per molt que no siguin pocs els que estan esperant amb ganes aquesta actualització de meitat de cicle d'aquest model, a Skoda han decidit retocar l'oferta de l'actual Kamiq, i en aquest retoc han pres una decisió que, si bé pot sorprendre a algú, no deixa de ser lògica tenint en compte les seves vendes.

El Skoda Kamiq prescindeix ara dels seus motors amb etiqueta ECO

És que el fabricant associat al grup Volkswagen ha decidit que, ja en aquest 2023, el capità només es pot configurar amb motors de gasolina, retirant del seu configurador les opcions amb GNC, una tecnologia que fins ara sí que estava disponible que li permetia aquest model poder lluir amb aquestes versions l'etiqueta ECO de la DGT.

Així, ara mateix aquest model tan sols es pot configurar amb tres opcions mecàniques, en els tres casos de gasolina. D'una banda, un 1.0 TSI de 95 cavalls de potència amb canvi manual, el motor d'accés. Per un altre, el mateix motor però amb una potència de 110 cavalls i en cas amb la possibilitat associar-lo també a una transmissió automàtica DSG de set velocitats. Un esglaó per sobre se situa el 1.5 TSI de 150 cavalls que, com el de 110 cavalls, es pot associar tant una transmissió manual de sis velocitats com a una DSG automàtica de set.

 

Veurem si amb l'actualització de meitat de cicle de la marca txeca opta per tornar a introduir en la gamma d'aquest Kamiq alguna motorització que li permetin fer l'etiqueta ECO, una cosa que li ajudaria molt a continuar augmentant les seves vendes a Espanya, i més tenint en compte que és un model pensat per convertir-se en la solució perfecta tant per al dia a dia a la ciutat com per a viatges i escapades.