Un dels models que més alegries ha donat en els últims temps a Skoda tant al nostre país com en la resta de mercats potents a nivell europeu ha estat i és el Karoq, un SUV de mida compacta que competeix en un dels segments més disputats del mercat en el qual apareixen grans noms com és el cas del Peugeot 3008, el Nissan Qashqai o el Kia Sportage.
Això sí, com bé saben els que estan interessats en aquest model de Skoda, un dels millors arguments de venda tant d'aquest carro com de la resta de models de la marca txeca és la seva excel·lent relació qualitat preu. Entre altres coses perquè, si bé és cert que compten amb la tecnologia del grup Volkswagen i amb motors molt interessants en aquest sentit, la marca, per posicionament dins del mercat, sol ubicar als seus models un esglaó per sota quant a preus respecte a la majoria de rivals directes.
Pel que es refereix a la transició cap a la mobilitat 100 × 100 elèctrica, Skoda no és que pugui presumir de ser una de les marques que més està apostant per això, almenys de moment, amb tan sols dos models elèctrics al seu catàleg que, a més, no pot presumir precisament de ser dels més venuts dins de les seves respectives categories.
Skoda llançarà 4 models elèctrics per anar poc a poc guanyant terreny
En aquest sentit, no ha estat altre que el director de vendes i màrqueting de la marca, Martin Jahn, el que ha apuntat que "la competència de preus té un límit, hem d'obtenir guanys amb els vehicles elèctrics per finançar la transició i recuperar la gegantina inversió, però no ens convertirem en una marca de vehicles elèctrics el més ràpid possible amb Skoda, seguirem el nostre curs, enfocant-nos en mercats com l'Índia i el Vietnam, però el nostre principal mercat és Europa i continuarà sent així. No tenim plans per conquerir el món, ni tampoc servir als principals mercats asiàtics".
Això no significa, tanmateix, que per molt que els foti vulguin continuar apostant pels motors de combustió així com pels motors elèctrics, no tinguin evidentment la intenció d'anar a poc a poc ampliant el seu catàleg de productes.
En aquest sentit, ja se sap que abans de 2026 Skoda tindrà fins a quatre models 100 × 100 d'elèctrics, un que evidentment es convertirà en l'opció elèctrica en el segment del Skoda Karoq, per la qual cosa no són pocs els que avisen que el model actual pot anar poc a poc perdent terreny en els propers anys.