No és que sigui precisament cap secret que, per molt que Škoda i Seat formin les dues marques part del grup Volkswagen, els txecs i els espanyols són rivals directes al nostre mercat. Per sort per a les dues marques, el fet de formar part precisament del grup alemany els ajuda a poder comptar amb la tecnologia del grup Volkswagen però, al seu torn, comptar amb prou independència perquè siguin les pròpies marques les que fixin tant el disseny com la política de preus dels seus models.
I aquesta és una de les raons per les quals Škoda ha crescut tant a Espanya, perquè pot presumir de tenir en la majoria dels casos la mateixa gamma mecànica que alguns dels seus rivals en Seat fins i tot en Volkswagen però, com bé saben els que tenen un dels models de fabricant txec, posar a la venda els seus models amb preus molt més atractius.
I un molt bon exemple d'això és el segment dels compactes, un segment en el qual evidentment el Volkswagen Golf continua sent l'opció més cara dins de les marques generalistes del grup seguida del Seat León i de la Škoda Scala. Es pot tenir en compte que el posicionament de cada una de les marques porta que, per exemple, el Golf més senzill de tots i el Scala més senzill de tots comptin amb el mateix motor però, al seu torn, hi ha una diferència de més de 10.000 € en el preu dels dos models.
L'oferta que converteix el Skoda Scala en un compacte molt atractiu
Però el millor per a la marca Txeca és que, més enllà de saber que el Golf per molt que comparteixis quan no és precisament un rival directe, sap també que gràcies a les seves bones promocions sí que és un model que li està robant vendes també al Seat León.
Tal com podem veure en quecochemecompro.com, gràcies al descompte actual aplicat per Skoda aquest model, la seva escala pot presumir de ser gairebé 5000 € més barat que el Seat Lleó. El millor en aquest cas és que, més enllà que comparteixin el mateix motor, un motor de gasolina 1.0 TSI de 110 cavalls de potència amb canvi manual, el Škoda, com sol ser habitual a la marca txeca, pot presumir de tenir molta habitabilitat més gran i, sobretot, molta capacitat més gran de càrrega, la qual cosa el converteix en un model molt més polivalent.