Com no podia ser de cap altra forma, entre altres coses perquè aquest ha estat un dels grans objectius que ha tingut Skoda en els últims temps, la marca txeca sempre s'ha caracteritzat per ser molt racional en tots els sentits, especialment el que es refereix al disseny dels seus cotxes.

Si bé és cert que el fabricant ha anat evolucionant quant al llenguatge de disseny, opcions com el Fabia, el Scala, l'Octavia o els SUV Kamiq, Karoq o Kodiaq són opcions molt neutres quant a disseny i que busquen arribar al major nombre de públic possible.

I és que es pot destacar que són precisament aquests models, els que compten amb motors de combustió tradicionals i algunes opcions amb motors híbrids endolla parlis, els que continuen veient més alegries a la marca a nivell de vendes. Això no significa, tanmateix, que el fabricant europeu no estigui apostant per l'electrificació, encara que ho estigui sent d'una forma més pausada que altres marques.

 

De fet, l'únic model 100 × 100 elèctric que tenen actualment al seu catàleg és l'Enyaq, un SUV de mida compacta que compta|explica amb dues variants però que passa per ser una de les opcions més interessants en el seu segment i que ha tingut molt bona acceptació a nivell de vendes, entre altres coses perquè, com sol ser habitual a la marca, compta|explica amb una excel·lent relació qualitat preu.

Skoda transformarà l'Enyaq el 2028

Tanmateix, un dels millors punts a favor que té aquest fabricant és que forma part del grup Volkswagen i que, per tant, pot fer ús de la tecnologia del grup alemany, el primer grup quant a quota de mercat a Europa.

I això és el que faran amb la nova generació d'aquest model, una generació que ja no es construirà amb la plataforma actual dels elèctrics de Volkswagen, l'anomenada MEB, sinó que tindrà com basi la plataforma SSP que entrarà en funcionament el 2026 evidentment primer en alguns models de Volkswagen i que apunta a ser un dels millors arguments del grup alemany.

 

Gràcies a comptar amb aquesta plataforma i amb unes bateries que permetran carregar del 10 el 80 % del seu bateria en uns 12 minuts, aquest model farà un pas molt endavant el 2028 sent una opció molt més interessant també per a llargs viatges que la versió actual.

Quant a disseny, tenint en compte que falten més de cinc anys perquè es posi a la venda, se sap molt poc, encara que sí que se sap que els últims prototips que ha llançat la marca no deixen de ser petits avenços dels seus futurs models, per la qual cosa, tal com podem veure en les imatges, és evident que el futur Enyaq serà un model molt més futurista.