Va ser fa ja molts anys, el 1998, quan Smart va sorprendre a molts a Europa amb el llançament d'un model que destacava per tenir una mida molt per sota de la mitjana a les carreteres europees i que estava pensat per convertir-se en el millor aliat per als conductors que necessitaven un cotxe molt fàcil d'aparcar a la ciutat, molt petit, molt àgil i sense necessitat de quatre places ni capacitat de càrrega al seu maleter.
Han passat més de 25 anys des d'aleshores i, tal com saben aquells que han tingut sempre a Smart com una de les seves marques de referència, el fabricant associat a Mercedes ha fet un gir radical en les seves propostes. I és que, més enllà que ara Smart sigui una marca que ho estigui apostant tot als elèctrics, el més important en el seu cas és que ha deixat de ser una marca que apostava per models urbans per convertir-se en una marca que aposta per tota mena de segments.
El millor exemple d'aquest canvi és la seva última proposta presentada ja per al mercat xinès, el Smart #5, un model que complementi l'oferta de la marca amb els #1 i #3 i que es converteix, amb gairebé 5 metres, al cotxe més gran mai creat pel fabricant, un model que és en l'altre extrem respecte a l'icònic primer Smart ForTwo que es va posar a la venda el 1998.
El Smart #5 és un SUV elèctric prèmium molt top
Tan sols fa falta veure les imatges d'aquest model per adonar-se de l'evident salt endavant que ha donat la marca en tots els sentits. Més enllà que sigui un model molt més gran que la resta quant a mida, arriba més que ben dotat referent a equipament i tecnologia, sent un model que no té res a envejar en aquest sentit respecte a altres cotxes prèmium.
Es posarà a la venda a la Xina amb dues opcions mecàniques, una de 340 cavalls de potència amb tracció senzilla i una, segurament la que més vendes acabi aconseguint, amb més de 600 cavalls de potència i tracció total, un model elèctric però pensat per als que busquen aventures.
Quant a la seva autonomia, la marca declara més de 700 quilòmetres, però es pot tenir en compte que es tracta d'una xifra dins del sistema d'homologació xinès, que sol ser molt més amable en aquest sentit que l'europeu, el WLTP, per la qual cosa és probable que, quan es posi a la venda a Europa, aquesta xifra es redueixi de forma notable.
Arribarà a Europa el 2025, pel que segurament en els propers mesos anirem coneixent més detalls d'un model que evidencia millor que qualsevol altre el canvi d'estratègia de la marca.