Va ser fa ja molts anys quan Smart, una marca nascuda sota el paraigua de Mercedes, va arribar al nostre país amb una sèrie de propostes realment trencadors en el seu moment i que comerciés els seus models en opcions realment interessants per a aquells conductors que s'anaven a moure únicament i exclusivament per entorns urbans interurbans amb cotxes extremadament petits però molt funcionals.
Ara la marca ha començat una nova etapa de la mà de models 100 × 100 elèctrics que, com passa amb el seu Smart #1, poden presumir alhora de ser una de les millors opcions quant a relació qualitat preu per a aquells conductors que buscar un cotxe elèctric per moure's diàriament per entorns urbans però amb un preu realment temptador.
El Smart #1 és una ganga
I és que el preu de partida de la versió més senzilla d'aquest model és d'uns 37.000 €, encara que es pot destacar que ara el fabricant ha rebaixat notablement el seu preu de partida deixant-lo just per sota dels 30.000 €.
Tenint en compte la tornada dels ajuts del govern que busquen incentivar la venda de cotxes 100 × 100 d'elèctrics, ara podem tenir la versió d'accés d'aquest model per uns 23.000 €, un preu realment temptador per a un model que arriba molt ben dotat en tots els sentits.
Sobretot a nivell de motor, amb una mecànica elèctrica de gairebé 300 cavalls de potència i una bateria que li permet tenir 310 km d'autonomia elèctrica homologada, una xifra que pot arribar a ser bastant superior si ens movem de forma habitual per les grans ciutats encara que, això sí, pot ser bastant inferior també si optem per llargs viatges en autovies i autopistes a altes velocitats.
Sent com és un model prèmium, arriba més que excel·lentment dotat del que es refereix a la qualitat de materials i tecnologia, sent, comptant amb tots els descomptes i promocions, una de les compres més interessants per a aquells conductors que fins i tot ni s'havien plantejat fer-se amb un cotxe 100 × 100 elèctric d'una marca tan Top com és Smart.