No diem res nou en comentar que els SUV són els vehicles que dominen el mercat. Els tot camí són la primera elecció de la majoria de conductors. N'hi ha prou amb dir que els tres models més venuts al setembre van ser el Hyundai Tucson, el Renault Arkana i el Kia Sportage.
No obstant això, no totes les marques tenen un SUV copant les seves llistes de vendes. I en ocasions fins i tot no són ni la segona opció. És el que va passar a Mercedes el mes de setembre passat.
Els dos Mercedes més venuts al setembre no són SUV
Mercedes és la marca prèmium més venuda a Espanya en aquest 2022, superant les altres dues grans del trident alemany, Audi i BMW. Mentre Mercedes suma 26.698 unitats venudes el 2022 i es col·loca al lloc 10 de les marques més venuts, segons dades d'Anfac, Audi i BMW es queden en 25.506 i 21.531 matriculacions, respectivament, ocupant els llocs 11 i 13.
Aquest mateix ordre van seguir en les vendes concretes de setembre. Mercedes va aconseguir 3.640 matriculacions per situar-se en la vuitena posició. Mentre que Audi amb 2.969 i BMW amb 2.458, van anar a parar als llocs 10 i 12.
Tenint en compte les tendències del mercat, els models de Mercedes més venuts haurien de ser tot camí. Tanmateix, com dèiem, ni el primer ni el segon lloc dels més matriculats de la firma alemanya no van ser SUV.
El Classe A presenta candidatura per ser el Mercedes més venut el 2022
El Mercedes més matriculat el mes de setembre passat va ser el Classe A, amb un total de 684 matriculacions. Mentre que el segon model dels germànics més venut va ser el Classe C. Consiguió vendre 633 unitats. No és fins al tercer lloc on trobem el primer SUV. Es tracta del GLA, que va tancar el mes amb 575 unitats venudes, seguit del GLC, que va registrar 410 operacions.
En tot cas, es pot dir que el Mercedes més venut en tot l'any 2022 sí és un SUV. El GLC, amb 4.770 matriculacions, és el model més popular de la firma de l'estrella. Encara que amb 4.659 unitats venudes, el Classe A li trepitja els talons.
Potser tingui que veure amb el preu o potser no, però està clar que el del Classe C i, sobretot, el del Classe A, és un mèrit absolut en un mercat i un moment en què els SUV són els grans dominadors.