BMW va presentar la primavera passada la nova generació del seu X3, un dels seus models més importants no tan sols al mercat europeu sinó també al mercat més important actualment en la indústria de l'automòbil: Xina.

I és que cap tenir en compte que a la Xina tenen especial predilecció pels BMW, sent una de les marques prèmium europees més ben valorades i més reeixides. En el cas del seu X3, el fet que gairebé una de cada 4 unitats venudes es venguin a la Xina és una bona prova de l'èxit d'aquest model en aquest important mercat.

 

Per tant, atesa la importància lògica que en BMW donen al mercat de la Xina, no és casualitat que la marca alemanya hagi decidit tenir un detall amb els seus conductors xinesos, un detall que no és menor i que segurament molts agrairien també a Europa.

BMW manté el preu del X3 a la Xina

I és que, al contrari del que és habitual, BMW ha decidit que el nou X3 tindrà el mateix preu a la Xina que tenia l'anterior generació. Tenint en compte que és un model completament nou, amb nou disseny, nous materials i molta més tecnologia, el lògic seria que el seu preu hagués augmentat, però a la marca han decidit congelar-les tarifes.

 

Aquest fet gairebé inaudit en la indústria té una explicació, i és que el X3 que es venen a Àsia es produeix en base de Shenyang, a la fàbrica de Lydia on també es fabriquen els models de Brilliance, soci de BMW a la Xina, pel que no hi ha en aquest cas costos de transport.

Un X3 que a més estrenarà a la Xina i per a la Xina una versió de més mida amb una distància més gran entre eixos per guanyar habitabilitat a les places posteriors. Es podrà configurar amb dues opcions mecàniques, una de 190 i una altra de 258 CV, en els dos casos amb tracció total i transmissió automàtica, sent segurament un dels models més venuts en els propers anys al mercat xinès, un mercat que està guanyant cada vegada major importància per a les marques més top.

En aquest sentit, no són precisament pocs els que asseguren que aquesta política de congelar preus aniria de meravella per augmentar les vendes de la marca a Europa, però es pot tenir en compte que en aquest cas sí que hi ha despeses de transport i, per tant, en BMW no volen tenir aquest 'detall' amb els seus conductors europeus i americans.