Va ser fa ja uns anys quan, veient que les xifres de vendes d'Alfa Romeo estaven sent extremadament baixes en la immensa majoria de mercats potents a nivell europeu, no van ser precisament pocs els que van donar per fet que aquest històric fabricant italià tenia molts números d'acabar desapareixent.

Tanmateix, els plans de Stellantis, el gegant del qual forma parteix la marca, no eren precisament aquests, sinó que la intenció del gegant de la indústria automobilística europea no era cap altra que la de convertir la marca italiana de nou en un referent als principals mercats del vell continent.

 

Com no podia ser de cap altra forma tenint en compte que ja en el seu moment els SUV s'havien convertit a la carrosseria de moda a Europa, Alfa Romeo va decidir començar aquesta nova etapa de la mà d'un SUV, en aquest cas un C-SUV anomenat Tonale que se situa un esglaó per sota del Stelvio i que es convertia així en un rival directe de models tan assentats a Europa com és el cas del BMW X1, l'Audi Q3 o el Mercedes GLA.

L'Alfa Romeo Tonale estrenarà novetats

Però les xifres de vendes d'aquest model no estan sent les esperades, almenys no en mercats com l'espanyol en qui, per exemple, el passat mes de setembre d'aquest model no ha aconseguit ni entrar dins del Top 100 de cotxes més venuts, alguna cosa que no fa una altra cosa que evidenciar que aquesta aposta no està fent de moment tan encertada com molts creien.

 

No és casualitat llavors que a la marca italiana ja havien anunciat que al pròxim Saló de París presentaran una nova versió d'aquest model en la qual introduiran alguns canvis importants sobretot a nivell de tecnologia així com a nivell de motors, reduint la seva gamma per convertir aquest model en l'opció més competitiva.

Aquests petits canvis no garanteixen que les xifres de vendes d'aquest model vagin a augmentar de forma notable, però sí que no fan cap altra cosa que evidenciar les ganes que tenen el fabricant italià que aquest model, el representant d'aquesta nova etapa a què fa poc s'ha afegit també el Júnior, sigui reeixida.

És més, el fabricant italià sap molt bé que des de Stellantis els han deixat molt clar que, per molt que continuïn mostrant el seu suport, aquest suport té data de caducitat si les xifres de vendes no són bones.