SsangYong és una marca coreana que, si bé és cert que porta ja uns quants anys a les nostres carreteres, no pot presumir de tenir ni de lluny la quota de mercat que tenen algunes marques coreanes com és el cas de Hyundai o Kia. El fet que el fabricant tingui un perfil més baix quan marca i que, a més, tingui un catàleg molt més reduït que bona part dels seus rivals directes és el que provoca que siguin molts els que no la contemplin com una opció interessant.
Tanmateix, veient detalladament alguns dels models que té actualment a la venda d'aquest fabricant, és més que evident que es tracta d'una opció perfecta per a aquells que no busquin un model per la seva marca, sinó per la seva bona relació qualitat preu.
Un bon exemple d'això és el Tivoli, encara que segurament el model més recomanable per a aquelles famílies que busquin un SUV molt ben dotat en tots els sentits és el Rexton, un enorme SUV amb capacitat de fins a set places que pot presumir a més de ser un dels millors tot terrenys actualment a Espanya.
El SsangYong Rexton, un SUV molt top a preu competitiu
Tenint en compte que la immensa majoria de models d'aquest segment que passen per ser opcions també molt interessants per a aquells que busquin un model tot terreny tenen preus que se situen per sobre dels 50.000 €, arribant en alguns casos fins i tot a 60.000 o 70.000 €, que la resta no tingui un preu de partida de 42.000 € al comptat el converteix en una de les millors opcions per preu.
El millor de tot és que ja de sèrie arriba molt ben dotat a nivell mecànic, amb un motor dièsel amb una potència de 202 cavalls i associat a una transmissió automàtica de 8 velocitats a un diferencial autoblocador i a un sistema de tracció total connectable. A més, compta amb un sistema de reductora amb 3 maneres, per la qual cosa es pot parlar d'ell més com un bon tot terreny que com un SUV familiar amb alguna prestació offroad com tenen models com el Seat Tarraco o el Skoda Kodiaq.
És cert que alguns dels seus rivals directes per segment, és a dir, són de grans dimensions amb capacitat de fins a set places, tenen preus inferiors, com és el cas del Tarraco o del Kodiaq, però en cap cas no són models equivalents quant a les seves capacitats de tot terreny, on aquest model coreà destaca per sobre de la resta.
Tot això a més tenint en compte que a nivell d'equipament i de qualitats és un dels millors models de la marca, un model fins i tot luxós en molts sentits que no tenen res a envejar a opcions amb preus més elevats.