SsangYong no pot presumir, com si que pot fer-ho Dacia, de ser una marca de pes al nostre mercat. De fet, els coreans han aconseguit que sigui tan sols un model del seu catàleg el que entre dins del top 100 a Espanya aquest mes de febrer passat.

Això sí, pot presumir de ser un model que és molt per sobre del Sandero. És més que cert que, ja que el Sandero és el model més barat al nostre mercat, en concret la seva versió d'accés, no és que sigui molt complicat trobar models que tinguin una qualitat superior.

Sí que ho és tanmateix trobar models que estiguin diversos esglaons per sobre de l'utilitari romanès en conte a qualitat però que, ull, el seu preu no s'allunyi massa del que té el Dacia. I el SsangYong Tivoli és un d'ells. Un SUV que, de fet, pot presumir de ser un dels millors del seu segment quant a qualitat/preu.

El SsangYong Tivoli és una opció més cara que el Dacia Sandero, però també molt més recomanable

Entre altres coses perquè, com bé podem veure en quecochemecompro.es, el preu de la versió d'accés actual del SUV coreà és de 13.700 euros, un preu que arriba amb un descompte de 3.700 euros sempre que optem per finançar la compra amb la marca.

Quant al Sandero més bàsic, el seu preu actual comptant amb totes les promocions per finançament és de 9.090 euros, un preu amb què no es pot competir. Això sí, tan sols fa falta veure la diferència entre els dos models a nivell de motor i d'equipament per comprovar que, per la poca diferència de preu que hi ha, és molt millor opció anar cap al Tivoli.

Entre altres coses perquè l'utilitari romanès arriba en la seva versió més senzilla amb un motor de gasolina 1.0 SCE de 65 cavalls, mentre que el SsangYong arriba amb un gasolina 1.2 de 128 cavalls de potència, és a dir, gairebé el doble en el cas del model coreà.

 

El mateix ocorre|passa amb l'equipament, sent potser encara més exagerada la diferència entre els dos models. Mentre que el Sandero més senzill arriba, per exemple, sense aire condicionat, en el cas del Tivoli compten de sèrie amb elements com mirall interior fotosensible, alerta de canvi de carril, lector de senyals de circulació, detector de fatiga, SmartBeam, sensor de pressió dels pneumàtics, controls de tracció i estabilitat, ABS, EBD, assistent a l'arrencada en pendents, ancoratges ISOFIX i direcció assistida amb tres maneres diferents de duresa, entre moltes altres coses.

És cert que el Tivoli, segurament perquè és un model poc conegut a Espanya, és molt lluny quant a vendes del Sandero. Això sí, els que ho descobreixen, no dubten a anar cap a ell sempre que no es busqui el model més senzill, un terreny en el que, almenys de moment, el Dacia no tenen rival.