Com bé saben tant a Stellantis com a la resta de grans gegants de la indústria de l'automòbil, per molt que en els últims anys la globalització ha permès que alguns models arrasin en la immensa majoria de mercats a nivell mundial, no tots els mercats tenen les mateixes característiques, sinó que existeixen importants diferències i peculiaritats entre mercats com és el de la Xina, el d'Europa o el d'Amèrica del Nord, entre d'altres.

Així, no és que sigui precisament cap secret que és un tipus de cotxe que poden arrasar a Amèrica del Nord tot just tingui presència a Europa o a la Xina, o que és un tipus de cotxe que sigui molt popular en mercats també molt importants com és el del Japó ni trepitgi directament les carreteres europees o nord-americanes.

 

Un bon exemple d'això són les famoses pick-up, un tipus de cotxe que arrasa des de fa dècades a les carreteres dels Estats Units i del Canadà però que a Europa tot just té presencia, entre altres coses perquè no és un tipus de vehicle que encaixi amb les necessitats de la immensa majoria de conductors al vell continent.

La RAM 1500 elèctrica arribarà a Europa

Tanmateix, ha estat precisament Stellantis la que ha decidit jugar-se-la en aquest sentit i ha optat per importar des d'Amèrica del Nord a Europa u dels models més d'èxit a les carreteres dels Estats Units: la famosa RAM 1500.

Sent com és un fabricant que entra dins del gegant de la indústria europea, a Stellantis volen provar sort amb aquest model a les carreteres del vell continent, i apostaran per posar a la venda una versió 100 × 100 elèctrica que no el tindrà precisament fàcil per triomfar, entre altres coses perquè és un model elèctric i a més compta amb una carrosseria que amb prou feines es ven a Europa.

 

No se saben encara els preus oficials d'aquesta versió, ni tampoc molt bé que configuracions es podran escollir als mercats europeus en els quals es posi a la venda aquest model, però no són pocs els que donen per fet que aquesta decisió pot ser que no tingui gaire continuïtat en el futur, entre altres coses perquè aquest tipus de vehicles mai no han triomfat a les carreteres europees, i res fa pensar que la immensa majoria de conductors vagin a canviar d'opinió sobre això.