A diferència del que passava fa ja molts anys en la indústria de l'automòbil, quan cada marca desenvolupava, dissenyada i fabricada els seus propis cotxes, avui dia no és que sigui precisament cap secret que, com ocorre en tantes altres indústries, l'habitual és que molts fabricants formin part d'un gegant de la indústria.

D'aquesta forma, el que busquen els fabricants en aquest sentit no és cap altra cosa que abaratir costos per a així acabar tenint més beneficis, gràcies a poder comptar amb tecnologies que, en el cas de desenvolupar, dissenyar i fabricar cotxes pel seu propi compte no podrien tenir.

Un dels grans noms en aquest sentit no és cap altre que Stellantis, el gegant que va néixer fa uns anys després de les fusió de PSA i Fiat-Chrysler i que té ni més ni menys que fins a 14 marca dins del seu grup.

 

En aquest sentit, si bé és cert que des de la direcció d'aquest gegant en la indústria són molt conscients que no totes i cada una de les seves marques seran marques molt reeixides a nivell comercial, això no significa que el màxim responsable de Stellantis, Carlos Tavares, no s'hagi mostrat gaire dur en gaires ocasions referent a la possibilitat d'acabar doncs posar punt i final a segons quines marques si les seves xifres de vendes no són les esperades.

Stellantis frena, o intenta frenar, certs rumors 

Algunes de les marques que han estat en el punt de mira en aquest sentit dels últims mesos han estat fabricants que en el seu moment van tenir molt pes en la indústria però que avui dia amb prou feines aconsegueixen bons resultats a nivell de vendes. No són d'altres que Chrysler, Maserati, Dodge, Lancia i DS Automobiles.

Com no podia ser de cap altra forma tenint en compte el pes històric de les dues marques americanes, Chrysler i Dodge, ha estat la pròpia Stellantis la que, a través d'un comunicat oficial, ha volgut deixar molt clar que continua apostant per aquests dos fabricants per intentar així frenar molts dels rumors que han aparegut en els últims mesos assegurant que aquests dos fabricants anaven a acabar desapareixent.

 

"Stellantis reafirma el compromís de l'empresa amb la seva cartera completa de 14 marques potents i icòniques. Igual com Jeep i Ram, Chrysler i Dodge estan a l'avantguarda de la transformació de Stellantis cap a la mobilitat neta. L'empresa no té intenció d'escindir cap de les seves marques", apunten en el comunicat.

Això sí, per molt que de moment s'hagi deixat molt clar que el suport continua sent incondicional, tots i cadascun dels fabricants de Stellantis saben molt bé que el gegant els ha donat un termini de 10 anys per "construir un negoci rendible i sostenible".