Per molt que la quota de mercat dels cotxes elèctrics al nostre país sigui molt menor en comparació al que tenen els cotxes amb motors de combustió i fins i tot els motors híbrids, no és que sigui precisament cap secret que cada vegada són més els conductors que han decidit fer el pas i comprar-se un cotxe 100 × 100 elèctric.

Es pot tenir en compte que, això sí, la immensa majoria dels conductors que han decidit fer aquest pas són conductors que saben que poden carregar el cotxe o a casa o al garatge comunitari, una cosa que sembla gairebé imprescindible per treure el màxim profit d'aquest tipus de models quant a la relació de cost per quilòmetre.

I és que, si bé és cert que hi ha molts punts de càrrega pública al nostre país, es pot tenir en compte que, especialment si fem ús dels carregadors ràpids, la diferència de preu per km. no és tanta respecte a la d'un cotxe de combustió tradicional. On realment guanya un elèctric és en les càrregues de baixa potència, és a dir en les càrregues que fem a casa, especialment durant la nit on el preu de l'electricitat cau en picat.

Instal·lar un punt de càrrega a casa és molt barat

En aquest sentit, són diversos els fabricants que inclouen precisament la instal·lació i la posada al punt del carregador a casa dins de les diferents promocions associades a la venda dels seus cotxes elèctrics.

 

D'altra banda, es pot destacar que dins dels ajuts a la venda de cotxes elèctrics dins del Pla MOVES III del Govern, està inclòs també un descompte de 433 euros per la instal·lació i de 278 euros pel punt de càrrega. Tenint en compte que el preu mitjà és de 750 euros de la instal·lació i de 479 euros en el cas del punt de recàrrega, amb l'ajuts el preu total es queda en poc mes de 500 euros.

Si bé és cert que aquesta inversió inicial no s'ha de realitzar evidentment quan comprem un cotxe amb un motor de combustió o fins i tot un híbrid auto recarregable, es pot tenir en compte que, si fem un ús intel·ligent de la càrrega a casa, el cost per quilòmetre del nostre elèctric va a ser molt més baix que el d'un model de combustió, pel que és una inversió que se'n va acabar rendibilitzant en tot just uns mesos.