Malgrat el seu xocant aspecte de Seat Eivissa reencoratjat, el Seat Arona és un dels cotxes més venuts a Espanya. Al juny, gairebé 1.900 persones van caure rendides als seus peus i, des de començament d'any, són més d'11.000, el que el converteix en el segon cotxe més venut del país en la qual cosa portem d'any. En Seat estan contents, però Volkswagen, la casa matriu de la marca espanyola, tenen el lleig costum de clonar gammes i oferir, pràcticament, les mateixes categories de vehicles en cada una de les marques del grup. Així, des de Skoda, la marca txeca de Volkswagen, ofereixen un cotxe, el Skoda Kamiq, que pot complicar-li molt la vida a l'Arona perquè és molt més barat i és, també, millor en gairebé tot.

Skoda Kamiq
Skoda Kamiq

Com és el Skoda Kamiq?

El Skoda Kamiq és un B-SUV de 4,24 metres amb 400 litres de maleter que, segons el portal d'ofertes quecochemecompro.com, surt aquest mes en la seva versió d'accés per 17.400 euros. En el seu aspecte exterior és més elegant i senyorial que l'Arona, un cotxe d'aires esportius que sembla dirigit a un públic més juvenil. Si ens fixem en les motoritzacions, el Skoda Kamiq ofereix opcions de gasolina amb 95y 110 i 150 CV i propulsors Bifuel de 90 CV. La seva qualitat d'execució és excel·lent i pròpia de vehicles de segments superiors i l'equipament de seguretat i confort és molt complet. S'inclouen, així, òptiques LED, limitador de velocitat, ordinador de viatge, aire condicionat i un sistema multimèdia amb una còmoda pantalla tàctil. El consum no és excessiu: 5,4 litres en les versions menys potents i poc més de sis en les més poderoses.

I el Seat Arona?

El Seat Arona costa pràcticament el mateix que el Skoda Kamiq, ja que la seva versió d'accés està disponible aquest mes a partir de 16.690 euros segons el portal d'ofertes quecochemecompro.com. Es tracta d'un cotxe de 4.,13 metres amb un maleter idèntic al del Kamiq i aires, sens dubte, més esportius que els del Skoda. Per si mateix, són dos cotxes molt similars i elegir-ne un o un altre dependrà, principalment, de l'edat i interessos del conductor. Amb tot, cap dels dos no deixa de ser el que és: un utilitari amb la suspensió elevada.