A diferència del que passava fa ja uns anys, quan eren molts els espanyols els que es decantaven per fer-se amb un cotxe amb un motor dièsel, entre altres coses perquè era una mecànica que prometia millors consums especialment per a aquells conductors que anaven a utilitzar el cotxe a altes velocitats i en llargs trajectes, aquest combustible avui dia té cada vegada menys pes al nostre mercat.

I és que cada vegada són més els que, buscant baixos consums, han deixat de banda al dièsel i estan apostant cada vegada més pels motors híbrids auto recarregables, mecàniques que a més arriben amb una transmissió automàtica, un punt també molt al seu favor.

Això no significa que no es continuïn venent cotxes amb motor dièsel a Espanya, encara que la seva quota de mercat ara és molt menor respecte a la que tenia fa uns anys. Tan sols fa falta veure els resultats de vendes que ha obtingut el cotxe amb motor dièsel més venut a Espanya i comparar-los amb les xifres de vendes que ha obtingut el cotxe amb motor de gasolina més venut a Espanya per adonar-se de les enormes diferències en aquest sentit.

El Citroën C3 continua arrasant entre els dièsel

No ha estat cap altre que el Citroën C3, un dels models més venuts de la marca francesa, i una de les referencia en el segment dels utilitaris, un segment clau a Espanya, el que ha acabat com el cotxe amb motor dièsel més matriculat el mes de setembre passat amb poc més de 500 matriculacions.

 

Una xifra interessant per a aquest model però que, comparada amb les més de 2000 matriculacions que ha aconseguit el MG ZS, el gasolina més venut a Espanya, evidencia la diferència de quota de mercat d'aquests dos motors.

Es pot tenir en compte a més que cada vegada són més les marques que estan començant a deixar de banda definitivament al dièsel, entre altres coses perquè saben que és una mecànica que amb prou feines té futur a llarg termini, i prefereixen destinar els seus esforços a millorar els seus motors de combustió fins i tot a fer el pas definitiu a motors híbrids o elèctrics.

Un bon exemple és Dacia, que tan sols té ara al seu Duster amb aquesta opció en la seva gamma mecànica, una opció que no és ni en el Sandero ni en el Jogger ni, evidentment, en el Spring, el seu únic elèctric cigar.