El Dacia Duster és una de les millors alternatives entre els SUV low cost del mercat actual. El tot camí romanès va ser recentment renovat i és actualment una de les millors opcions per als qui no volen gastar-se massa diners a l'hora d'estrenar cotxe sense que això signifiqui renunciar a blocs solvents, una alta versatilitat i confort al seu interior.
Tanmateix, hi ha altres models al mercat que, sense ser tan barats com el Duster, proposen preus molt assequibles. I és per això que de tant en tant donen algun ensurt al SUV de la filial de Renault.
El Kia XCeed, excel·lent alternativa al Dàcia Duster
És el cas del Kia XCeed. Es tracta de la versió crossover del Ceed, un model que planta cara sense problemes al Duster. Ofereix equipaments més complets i millor qualitat als seus materials sense que es tradueixi en una diferència important del preu. Al contrari.
El Dàcia Duster, amb 8.136 unitats matriculades aquest 2022, se situa al lloc 22 dels més venuts des de començament d'any a Espanya. I manté a ratlla l'esmentat XCeed, que suma 7.370 matriculacions i ocupa el lloc 28 dels més venuts. No obstant això, al setembre va aconseguir superar en vendes el Duster. El sud-coreà va aconseguir 1.058 matriculacions, per les 835 de Duster, convertint-se en la primera alternativa al Duster per a molts i moltes conductores.
Unes bones xifres que tenen molt a veure amb els preus ajustats que proposa Kia en la gamma del XCeed. Aquest mes, per exemple, accedir a la gamma costa 20.960 euros. El Duster, per la seva part, comença en els 17.440 euros, però per a una versió de 100 CV de potència.
Més car, però el Kia XCeed és més potent i està més ben equipat
El XCeed és un compacte crossover amb ànima de SUV que mesura 4.395 mm de llarg, 1.495 mm d'alt i 1.826 mm d'alt, amb una batalla de 2.650 mm i un maleter de 380 litres ampliables fins als 1.332 litres. I supera notablement el Duster d'accés en equipament. El XCeed inclou de sèrie l'acabat Concept. I aquest compta amb elements com a:
· Llantes d'aliatge de 40 cm (16)
· Assistència per a seguiment de carril
· Sistema de detecció de fatiga del conductor
· ISG (Intelligent Stop & Go)
· Sistema d'àudio de 12,7 cm (5) amb connexió USB
· Panell d'instruments tipus Supervision de 10,7 cm (4,2 ''')
· Port USB i carregador USB tipus C en places davanteres i posteriors
· Sistema d'assistència de frenada d'emergència (col·lisió frontal) amb reconeixement de vianants
· Assistent dinàmic per a llums de carretera
· Barres de sostre
Anem ara amb l'apartat mecànic. El XCeed per menys de 21.000 euros es mou amb un motor de gasolina de 1.0 litres T-GDI que desenvolupa 120 CV de potència i 172 Nm de parell màxim. Va associat a un sistema de tracció davantera i a un canvi de marxes manual de 6 relacions.
Amb aquest bloc, el Xceed d'accés accelera de 0 a 100 km/h en 11,5 segons i assoleix una velocitat màxima de 186 km/h. La firma anuncia un consum de 6 litres cada 100 km i unes emissions de CO2 de 135 grams per km.