Ocupant la vuitena posició en el rànquing de vendes a Espanya en el que portem d'any, el Kia Sportage pot presumir de ser un dels models més venuts de la seva categoria. De fet, el model coreà està aconseguint un èxit tan evident que tan sols un dels seus rivals directes pot presumir de tenir una quota de mercat més gran. No és cap altre que el Hyundai Tucson, el model que ocupa la quarta posició i que, almenys de moment, es converteix en el rei de la seva categoria.
Amb gairebé 16.000 matriculacions per part del Hyundai i gairebé 14.000 matriculacions per part del Kia, no sembla precisament fàcil que el Sportage pugui retallar tanta distància en tot just tres mesos abans que acabi aquest 2024, per la qual cosa el que realment preocupa ara la marca coreana és consolidar el seu model al top 10.
El Peugeot 2008 està a l'aguait del Kia Sportage
I allà és on apareix un nom que comença a ser realment preocupant per a la marca coreana, no perquè sigui un rival directe és el que es refereix a la categoria de segment sinó perquè és el model que es troba a unes poques matriculacions de distància ocupant la novena posició.
Aquest model no és cap altre que el Peugeot 2008, un model que també voreja les 14.000 matriculaciones, que ha millorat els registres del Kia aquest mes de setembre passat i que s'està convertint en la principal alternativa a dos dels models més consolidats de la seva categoria: el Seat Arona i el MG ZS, dos models que se situa un esglaó per sota referent a qualitat i a preu.
El gran objectiu que té la marca francesa és el d'aconseguir que els seus 2008 guanyi posicions d'aquí que acabi 2024, pel que no seria estrany que apostés per bones promocions que alhora provoquessin que a Kia moguessin fitxa tant perquè el seu Sportage mantingui la distància amb el 2008 com perquè s'intenti reduir amb el Tucson.
El que és més evident és que, com bé saben tots i cadascun dels fabricants, aquest tipus de models, els SUV ja siguin urbans o compactes, s'estan convertint en tota una referència al nostre país acumulant cada vegada major quota de mercat i posant en dificultats a la resta de categories, especialment als compactes ara que ja fa molt temps que les berlines i els monovolums estan gairebé desapareguts.