El Nissan Qashqai és un dels models més icònics del mercat. El model japonès està considerat com el primer SUV del mercat per molts. I el cert és que les seves dues primeres generacions van registrar excel·lents xifres de vendes.

La seva tercera generació, en canvi, no està aconseguint els mateixos resultats. Almenys a Espanya. Des de començament d'any, segons dades d'Anfac, ocupa el lloc 25 dels més venuts al territori espanyol, amb un total de 7.519 matriculacions. I s'està veient superat per models com el Cupra Formentor. El SUV esportiu, que ha doblat les vendes en 30 dies passant de les 488 unitats fins a les 1.090, se situa al lloc 18 del rànquing global de 2022 amb 9.399 matriculacions.

Cupra Formentor / Cupra

El Cupra Formentor supera en vendes el Nissan Qashqai

Un dels motius que el Cupra estigui superant el Nissan Qashqai en vendes té a veure amb el preu. I és que malgrat que el Formentor és un model d'alta gamma i el Nissan forma part dels generalistes, costen gairebé el mateix.

Malgrat que pugui semblar que els 29.850 euros que costa el SUV japonès és un preu conforme amb la situació econòmica actual, en la que els preus dels cotxes s'han disparat, el cert és que el Qashqai ja va arribar amb un sobre preu important al mercat. Estrenar un Qashqai en el seu llançament superava els 26.000 euros per a un model de 140 CV, després que la generació anterior arrenqués en els 18.500 €. I no només era un cotxe car, sinó que no s'ha resistit a la inflació en els últims mesos, costant gairebé 30.000 euros en la seva versió d'entrada.

Cupra Formentor / Cupra

Gairebé 3.000 euros més cars, però molt superior en molts aspectes

El Formentor, en canvi, ha sabut contenir més la pujada de preus. I actualment és possible aconseguir un Cupra Formentor d'accés, amb un motor de 150 CV, des de 32.700 euros. 2.850 euros més que molts prefereixen pagar per tenir un esportiu d'alta gamma més ben equipat, més potent i amb materials de millor qualitat abans que gastar-se gairebé 30.000 € en un generalista.

És precisament aquesta versió de 150 CV la que ha generat que el Formentor estigui collint bones xifres de vendes. Molts es van posar les mans al capdavant quan Cupra va decidir llançar aquesta versió d'accés, ja que van considerar que era renunciar a la filosofia de la firma per aconseguir més vendes. Però el temps ha donat la raó a Cupra. I és que aquesta versió d'accés és la que concentra la major part de les matriculacions.