És de sobres conegut que el Toyota RAV4 porta molts anys sent tota una referència en el seu segment i un dels models més venuts de la marca japonesa al nostre país, entre altres coses perquè, per molt que sigui un dels models més veterans del seu segment, continua sent una de les millors opcions per a aquells que busquen un SUV familiar amb un motor híbrid auto recarregable.

És més, amb més de 8000 matriculacions en el que portem d'any, aquest model no tan sols pot presumir de ser un dels models més venuts de la marca japonesa, sinó que se situa en la 19a posició en el rànquing general de cotxes més venuts a Espanya, una posició molt destacada per molt que es quedi per darrere dels reis de la seva categoria com són el Hyundai Tucson, el Kia Sportage o el Nissan Qashqai.

 

Però el problema que té tant d'aquest Toyota com la resta de models molt assentats en el seu segment és que hi ha una opció en concret que no està fent cap altra cosa que anar guanyant cada vegada més pes al nostre país malgrat que és una opció que amb prou feines porta uns mesos a la venda a les carreteres espanyoles.

L'Omoda 5 s'apropa al top 10 i llança un seriós avís

Aquest model no és cap altre que l'Omoda 5, una de les grans revelacions el mes d'agost passat al nostre país. I és que, si bé és cert que ja en mesos anteriors aquest SUV xinès havia demostrat que ha arribat el nostre país per convertir-se en tota una referència, el fet que hagi acabat el passat mes d'agost en la 15a posició superant a models com el mateix Toyota RAV4 no fa una altra cosa que llançar un avís a les marques generalistes.

 

És cert que a nivell general en el que portem d'any aquest model continua estant molt lluny quant a xifres de vendes respecte als Toyota, Hyundai, Nissan i companyia, entre altres coses perquè ha acumulat poc més de 4000 vendes i ocupa ara la posició 63.

Tanmateix, no és que sigui precisament cap secret que són molts els que apunten que, com va passar al seu dia amb l'arribada del MG ZS, un SUV ara més que assentat a Espanya, el fet que aquest o moda se situï per sota del que es refereix a preus respecte als seus rivals directes però que ells no impliqui una pitjor qualitat és el que provocarà que poc a poc vagi guanyant pes en un mercat en el qual ha arribat per ser un actor important.