Toyota porta ja uns quants anys sent la marca més venuda a nivell mundial gràcies a, sobre tot l'èxit de dos models en concret: el RAV4 i el Corolla. Si bé és cert que són models molt diferents i que van enfocats a un tipus de conducta diferent, tant el SUV com el compacte s'han convertit en els dos pilars d'un fabricant que porta molts anys apostant pels motors híbrids auto recarregables fent evident que, al contrari de que molts deien en els seus inicis, el temps ha demostrat que ha estat l'aposta més encertada en la indústria, almenys en els últims anys.
Això sí, es pot diferenciar el rendiment comercial d'aquests dos models depenent del país, sent per exemple el mercat dels Estats Units el mercat en el qual el RAV4 aconsegueix els seus millors registres mentre que, per exemple a Espanya, el Corolla se situa molt per davant del SUV.
En qualsevol cas, que el RAV4 acabarà en el passat 2024 en la posició número 23 al nostre país no fa una altra cosa que evidenciar que molts estan disposats a pagar un preu alt per un model que presumeix de ser dels millors de la seva categoria.
El Mercedes GLC li guanya la batalla al Toyota RAV4
El que segurament no s'esperaven en aquest sentit a la marca japonesa és que no hagi estat cap altre que el Mercedes GLC el que hagi superat el seu model quant a xifres de vendes el primer mes de 2025 a Espanya. Mentre que el model alemany ha aconseguit 1092 matriculacions, el Toyota s'ha quedat en 1011, ocupant respectivament les posicions 17 i 18 del Top 100 el nostre país el mes de gener.
És més que evident que no són models que s'han rivals directes, entre altres coses perquè el Mercedes és un model prèmium i per tant amb un preu molt més car i dirigit a un conductor amb un perfil més específic, i el Toyota és un model generalista, encara que això no significa que sigui una opció precisament barat tenint en compte que la seva versió d'accés supera els 40.000 €.
Així, per molt que en el fabricant japonès siguin conscients que el GLC pràcticament millor en tot que el RAV4, no sigui un rival directe per segment, segurament en Toyota estaran molt atents al rendiment comercial d'aquest SUV prèmium.