Si bé és cert que el Volkswagen Golf continua sent una de les referències quant a qualitat i prestacions dins del seu segment, es pot tenir en compte que els dies de glòria d'aquest model sembla que estan desapareixent.
I un molt bon exemple d'això és que, per primera vegada després de 14 anys dominant les carreteres europees, aquest model ha vist com no ha acabat com el model més venut a Europa en el passat 2022. És més, la caiguda en vendes d'aquest model ha estat tan notable que, més enllà d'haver perdut el primer lloc, ha acabat com el cinquè model més venut a Europa i, el que segurament fa més mal a Volkswagen, ho ha fet per darrere del Volkswagen T-Roc, que es converteix així en el model més venut de la marca alemanya.
És més que evident que, amb el constant augment dels preus dels cotxes, no són pocs els que veuen actualment el Golf com un model massa car, o almenys massa car respecte a alguns dels seus rivals directes generalistes que, malgrat que estan un esglaó per sota quant a equipament i qualitat, es posicionen com opcions més atractives per preu.
El Peugeot 308 ja es ven més a Espanya que el Volkswagen Golf
Bona prova d'això són les xifres de vendes del mes de gener passat al nostre país. Un mes de gener en què el Golf ha aconseguit 382 matriculacions acabant en un més que discretes posició número 58, una posició molt allunyada dels models més venuts al nostre país i, a més, d'alguns dels models més venuts de Volkswagen.
Però el pitjor per a aquest model no és tant que hagi caigut en vendes respecte a alguns dels seus germans, sinó que són alguns els rivals directes que han aconseguit superar-lo en vendes el primer mes d'aquest 2023.
Un d'ells és el Peugeot 308, un dels models que està cridat ajudar a la marca francesa millor les seves xifres respecte a l'any passat i que, com bé saben els que estan interessats en adquirir un d'ells, pot presumir de ser un dels compactes més moderns i més atractius en tots els sentits actualment al nostre país.
Amb 484 matriculacions i en la posició 46, tampoc no és que aquest 308 pugui presumir de ser precisament el model més venut al nostre país, però sí que el fet d'haver avançat al golf en vendes, una cosa que no succeïa de forma habitual l'any passat, és sinònim que aquest model poc a poc va guanyant adeptes al nostre mercat després de l'arribada de la seva nova generació.