No és que sigui precisament cap secret que els motors dièsel ja no tenen la popularitat que tenia a Espanya i a Europa fa tot just uns anys. Sent com són els motors que més estan en el punt de mira de les autoritats pel seu grau de contaminació més gran respecte a d'altres, són molts els conductors que estiguin optant per directament oblidar-se del dièsel quan van a buscar un cotxe nou.

En aquest sentit, la mecànica que li ha robat més quota de mercat ha estat la dels híbrids auto recarregables i els micro híbrids, que són el segon grup mecànica més matriculat a Espanya per darrere de la gasolina, amb un 30 per cent de quota en el cas dels HEV i MHEV i més d'un 40 en el cas de la gasolina.

El dièsel es conforma actualment amb una mica més del 12 per cent, una quota menor que la que va tenir l'any passat ja que ha perdut més d'un 15 per cent de les seves vendes. El fet que moltes marques, sobretot generalistes, hagin deixat de comptar amb motors dièsel no ajuda evidentment que aquesta mecànica tingui certes esperances de recuperar terreny. És més, no són pocs els que asseguren que en potser un o dos anys ja es vendran a Espanya més elèctrics que dièsel.

L'Audi Q3 continua regnant entre els dièsel

Veient el top 10 dels cotxes dièsel més venuts a Espanya es fa evident que l'aposta de les marques prèmium per aquest tipus de mecànica continua sent una aposta encertada. I és que el top vendes al nostre país amb mecànica dièsel ha estat l'Audi Q3, el model prèmium més venut a Espanya i el líder dels dels quatre cèrcols al nostre país.

 

En segona posició ha quedat un Dacia Duster que, això sí, en la nova generació que ja s'ha presentat deixarà de comptar amb aquest tipus de mecànica, deixant el tercer calaix del podi per al Volkswagen Tiguan.

A partir d'allà fins a la desena posició apareixen models com el BMW X1, el Volkswagen T-Roc, Renault Clio, Peugeot 3008, Citroën C3, Mercedes Classe A i Audi A3, sent així la majoria d'ells models de marca prèmium. Segurament, veient que les prèmium continuen apostant per aquest tipus de motors, el 2024 tornarà a ser un prèmium el que s'emporti el títol de dièsel més venuts a Espanya.