No és que sigui precisament cap secret que un dels aspectes que històricament ha diferenciat de forma evident a les marques generalistes respecte a les marques prèmium és el nivell de qualitat i de tecnologia dels seus models. En aquest sentit, tan sols fa falta veure els millors models de fabricants com Mercedes, BMW i Audi per adonar-se'n de què, almenys en aquests casos i amb els seus models més Top, les marques prèmium continuen sent referència.

Però tampoc no és que sigui cap secret que els últims anys han estat molts els fabricants generalistes que han fet un important pas endavant, fabricants que han decidit, especialment en els seus models més ben dotats en tots els sentits, convertir-los en opcions molt interessants per a aquells que volen comptar amb molta tecnologia, molt bons materials i motors potents i eficients sense haver d'acudir a les marques prèmium i, per tant, haver de pagar cert sobre costos habituals als concessionaris de les marques més top.

 

Un bon exemple d'això és un dels millors models que es venen actualment en Renault, un model que per disseny, tecnologia i materials bé podria formar part del catàleg d'una marca prèmium i que es converteix en una opció perfecta per a aquells que no volen pagar per certes marques.

El Renault Rafale és una opció més prèmium que generalista

El model en qüestió no és cap altre que el Rafale, un crossover que compta amb un disseny realment interessant i amb una combinació entre un nivell d'acabat molt Top com és l'Esprit Alpine i una mecànica híbrida endollable de 300 cavalls de potència que el converteixen en una opció realment interessant.

Una mecànica que, més enllà de ser molt potent i d'arribar associat a una transmissió automàtica, promet fins a 120 km d'autonomia 100 × 100 elèctrica, una xifra que li permet ser un model perfecte per al dia a dia sense gastar ni una gota de gasolina i alhora perfecta per afrontar llargs viatges en autovies i autopistes i els problemes habituals dels elèctrics quant a autonomia.

 

La combinació entre aquest nivell d'acabat i aquesta mecànica acaba tenint un preu que es queda just per sota dels 50.000 €, per la qual cosa evidentment no és un preu dirigit a la majoria de conductors a Espanya, però sí que es tracta d'una opció realment interessant ja que arriba amb un nivell de tecnologia i unes prestacions que fins i tot se situen per sobre d'alguns models prèmium de la seva categoria amb preus bastant més elevats.