Que un cotxe sigui alemany és, sempre, garantia que disposaràs de la millor enginyeria, les motoritzacions més eficaces i el màxim confort a canvi d'una inversió abundant però no desmesurada que podràs amortitzar durant molts anys. Potser per això, les marques alemanyes no són gaire amigues d'ofertes: tenen un bon producte, ho saben i demanen per ell el que val. Això, just, és el que passa aquest mes amb el BMW X1.
Passa dels 40.000 euros
Posar-se al volant del solvent SUV mitjà de BMW és possible aquest mes de juny per 40.900 euros segons el portal quecochemecompro.com, que no informa de cap oferta especial per al vehicle durant aquest sisè mes de l'any. A canvi d'aquest desemborsament, ens emportem un cotxe de 4,5 metres de llarg que equipa un motor dièsel de 150 CV i disposa de poques comidades extra de sèrie: més enllà del climatitzador bizona o el seient posterior abatible, no hi ha gaire més que l'habitual en cotxes d'aquesta categoria. Si busques més extres, cal passar per caixa.
Un model d'accés poc equipat
Així, el model d'accés es presenta, malgrat la qualitat dels seus acabats, amb molt poc més que l'imprescindible i això és molt poc per a un cotxe d'aquest nivell, per bo que sigui. Les seves principals virtuts són, per descomptat, la seva excel·lent dinàmica sobre l'asfalt, que li col·loca diversos metres per davant dels seus competidors i, per descomptat, la seva condició de SUV Prèmium. Si vols conduir per pistes forestals, el X1 no és la teva opció, ja que els seus centímetres d'altura lliure donen per a poca cosa més que per a evitar problemes quan cal baixar vorades o entrar en un descampat. De tota manera, com qualsevol BMW, és un gran cotxe.