Hi ha massa SUV a aquest costat de l'Atlàntic i, per això, les marques comencen a decidir liquidar alguns models. La sentència, en aquest cas, cau sobre el Renault Koleos, un vehicle que comercialitza actualment la seva segona generació i que acaba de ser sotmès a un rentat de cara que serà l'últim. El 2023, es deixarà de fabricar i vendre.

Renault Koleos

L'amenaça elèctrica

Com totes les marques, Renault està immersa en la revolució del liti i pretén, Déu n'hi do, llançar fins a catorze diferents models des d'ara i fins a 2025. D'ells, la meitat seran elèctrics i la resta, convencionals. Cap no serà la nova generació del Renualt Koleos, un SUV de set places que no figura al Top 100 de cotxes més venuts a Espanya. La sentència estava a punt de dictar-se i, finalment, s'ha dictat: punt i final per al Koleos.

Abans en van caure d'altres

La llista que s'amplia ara amb el Renault Koleos empeiza ja a ser llarga: els seus germans de plataforma Renault Talismà i Renault Espace ja han dit adeu, igual que el Scénic. I és una pena, perquè tots ells eren cotxes versàtils i adequats per a públic familiar, però les tendències són d'altres i ni les berlines ni els monovolums no semblen tenir cabuda en el futur per molt que a Audi s'entossudeixin a recuperar el seu excel·lent A2. L'únic clar és que, a mitjans de l'any vinent, el Koleos es deixa de vendre. Ara mateix, en pots aconseguir un per 32.398 euros i, segurament, en els propers mesos arribaran noves ofertes. El cotxe mesura 4,67 metres, té un maleter de 579 litres i els seus consums no passen dels 6,5 litres cada 100 km. Equipa motors dièsel de 184 CV i gasolina de 160 CV. En grec, per cert, Koleos és la paraula que s'utilitza per designar al receptacle en el qual es guarden les coses valuoses. A partir de 2023, per tant, caldrà buscar altres alternatives per a això. El nom, atesa la capacitat del cotxe i la seva vocació familiar, estava molt ben pensat però, de vegades, no n'hi ha prou amb això.